Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af erhverskonto

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Jeg står i et problem med at få oprettet en erhverskonto. Har fået afslag fra både Nordea og Lunar. Jeg kan ikke forstå hvad årsagen er til det og hvorfor det er så svært at få en erhverskonto. Jeg står med et stærk budget og en god ide. Er det her tilfælde ret normalt? Min virksomhed er baseret på køb og salg af biler.  

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Det er desværre et velkendt problem.

Typisk vil der dog være nogle brancher, som bankerne er mere "bange" for end andre. Her tænker jeg at bilsalg godt kunne være en af de områder, som bankerne ikke er så glade for. Der skal bindes en forholdsvis stor kapital i et varelager, og der kan være mange ting, som spiller ind for, om man kan få det solgt igen med den ønskede fortjeneste. 

Hvis du ikke selv har nævneværdige aktiver såsom hus eller lignende, kan banken godt være nervøse for, om de kan få dækket et eventuelt tab. Det samme gælder selvfølgelig, hvis du har anden gæld.

Måske du skulle udarbejde et ordentligt "salgsprospekt" til en kommende bank. Her tænker jeg på en god og gennemarbejdet forretningsplan med etableringsbudget, driftsbudget og likviditetsbudget, så banken kan se, at du virkelig har tænkt over tingene.

Håber det lykkedes for dig. Sig til, hvis der er noget af det, jeg kan hjælpe dig med Smile

Mvh. Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke unormalt og brugtbilshandel regnes for både risikobranche og et område med en vis mængde brådnee kar historisk - retfærdigt eller ej

Du kunne dels høre banker (bedst den du har privat) om en aut revisor medvirken og signatur på budget og forretningsplan ville ændre noget, og dels om du kunne få en konto der ikke KAN overtrækkes og med debet hævekort samt ikke PBS/Nets i første omgang, indtil du havde bevist dig selv overfor dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brørup
Tilmeldt 4. Jan 20
Indlæg ialt: 28
Fra  Startup Consulting Skrevet kl. 06:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacobshu,

Lad være med at give op efter to banker. De fleste søger mange steder, inden de finder en bank, der vil etablere en erhvervskonto for dem. Det er en hel proces.

Du finder her en guide til, hvordan du kan sende den bedste erhvervskontoansøgning:

https://startupconsulting.dk/e-boeger-for-ivaerksaettere/

Og som det bliver nævnt, er det en god idé at skrive en forretningsplan, hvilket du også kan gøre her:

https://startupconsulting.dk/blog/skriv-din-forretningsplan-inklusivt-forretningsplan-eksempel/

Lad være med at give op. Hvis du skal arbejde med at købe og sælge biler, skal du også være immun overfor afslag.

Held og lykke med processen!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)