Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift fra privat investor til selskab investor ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg har købt aktier i sidst år ,starten af corona epidemi, og alle mine aktier ligger i Nordnet som privat ejer .. mine værdipapier salgsværdi idag er ca 1.5 million dkk .. jeg ved at man som privat investor , skal betale 27/42 %i skat , men som virksomhed skal man betale kun 22% af overskud ..
Mit spogrsmål om det muligt/ betaler sig for mig at skifte fra privat til virksomhed investor , ved at stifte virksomhed , og overføre alle mine aktier til denne nye erhversdepot i Nordnet. ? er det muligt som selvstændig /enkelmandvirksomhed eller skal man oprette en ApS eller A/S virksomhed ,?Er der nogen ulemper / udgifter som jeg skal betale hvis jeg investerer i aktier gennem selskab? Vil aktie beskatning påvirke min trækprocent i løn udbetaling , da jeg er lønmodtager ..
mvh
Mustafa
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold lige hesten. JA du betaler 22% lagerskat (hvert år også urealiserede) men det er jo ikke slut med det. Der er jo 27-42% yderligere for t du kan have spor glæde af pengene, så de 22% er jo en ren ekstra - ud over besværet med lagerskat

Du kan få dem i selskab ved at sælge dem til selskabt,- (ikke til personlig virksomhed med aktier)  men som udgangspunkkt er det en skidt ide

vh John Hanover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Aug 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har søgt på nettet om man skal betale yderligere 27/42 procent + 22% og har ikke fandt denne oplysning ..
jeg kontakter skat og se hvad de siger , for at være sikker ..
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

musel1:
Jeg har søgt på nettet om man skal betale yderligere 27/42 procent + 22% og har ikke fandt denne oplysning ..
jeg kontakter skat og se hvad de siger , for at være sikker ..

de 22% giver vel sig selv - det er selskabsskat og den er af lagerstigning hvert år - realiseret eller ikke

Hvordan vil du så få pengene - overskuddet ved investeringen ud??

Det kan du kun på 2 måder - som løn med skat 40-56% af de 78 kr der er tilbage af hver 100 kr  Eller  som beskattet udbytte -  lidt til 27% af resten og du så har betalt ca 40% skat - resten til 42% udbytte skat og du har så betalt ialt 56% skat

Privat var det fra 27 til max 42%

Man kan investere i selskab HVIS det er indtægter fra selskabets drift der alligevel ligger der- men skal ikke skyde beskattede midler ind for at investere i selskabform

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er frie midler du investerer for, så bliver du jo kun beskatte hvis du sælger aktierne og dem med tab modregnes

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)