Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af varer fra mig til min enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg har lige startet enkeltmandsvirksomhed, og vil i den forbindelse gerne sælge nogle ting fra mig privat til min virksomhed, så det kan sælges videre.

Jeg tror at jeg har styr på faktura-delen af det. Faktura fra privatperson til virksomhed, uden moms. Varerne sælges maks. til markedsværdi.

Men det samlede beløb overstiger hvad virksomheden har af penge til rådighed, så virksomheden kan ikke betale det. Kan det klares på en anden måde?

Tak på forhånd.


(Jeg beklager hvis jeg har valgt den forkerte kategori til dette indlæg.)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

I enkeltmands kan du hæve eller indsætter som du vil. det er ingen ingen udgift/indtægt - varelagerværdi imod mellemregning - du kan bare betale hvis du har penge  -forstå evt regnskab letlæst i ebog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg læser dit spørgsmål, hvorfor sælger du så ikke bare dine private ting til det du kan få for dem og stopper pengene i lommen?

Hvis du sælger varen til din virksomhed, som sælger dem videre med fortjeneste skal du jo beskattes af fortjenesten.......

Og hvis du vil sælge til din virksomhed, hvorfor kan du så ikke bare vente med at få pengene til varen er solgt i virksomheden?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)