Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indefrosne feriepenge og Lønmodtagernes Feriemidler - lønsystem/bogføring?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Vi benytter idag Intect som lønsystem og e-conomic til bogføring.

Ifm. perioden med indefrosne feriepenge har vi fulgt de generelle retningslinjer fra Intect ift. hvordan dette skulle håndteres. Implikationen heraf har været, at de indefrosne feriepenge er blevet holdt i vores virksomhed

Vi havde oprindeligt tænkt, at vi gerne ville have pengene over i Lønmodtagernes Feriemidler, da vores forståelse hermed var at vi fik den simpleste løsning (bl.a. slap for indeksering mm). Dette blev oprindeligt ikke gjort automatisk som vi troede, men vi har nu fået brev fra Lønmodtagernes Feriemidler ift. hvorvidt vi ønsker at bibeholde de indefrosne feriepenge.

Ifm. dette tænker vi at "ikke foretage os noget", hvilket ud fra brevet vil resultere i, at vi vil modtage en opkrævning for de indefrosne feriepenge, som så skal overføres til Lønmodtagernes Feriemidler. 

Dog er vi i tvivl om, hvorvidt vi skal foretage os noget ift. vores lønsystem Intect, samt hvorledes denne overførsel af de indefrosne feriepenge skal bogføres i e-conomic. Har nogen erfaringer med dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener du skal logge ind og sætte kryds i at du ønsker frivillig indbetaling - ellers bliver de stående - men dit brev lyder til at sige andet end mit. Jeg skulle ind og sætte kryds i at ville indbetale dem - og havde så en indbetalingslinje

Kender ikke Intect men du må jo have beløbet stående i status som gæld til indefrosne feriepenge (det har der vel være instruks om hvordan i programmet da de blev afsat)
Den post udlignes nu imod bank du betaler fra MEN beløbet er sikkert ikke identisk - da der er en rente på nu - og den rente må du bogføres i drift som udgift løn/feriepenge  mod bank også

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Valget fremgår således når vi logger ind ud fra linket i det brev vi har modtaget, jf. vedhæftede billede. Går ud fra at vi blot bør foretage os intet i dette tilfælde hvis vi gerne vil have pengene flyttet til LF.

Det er også en smule uklart hvorledes de indefrosne feriepenge hænger sammen med optjente feriepenge. Jf. udsnit af lønseddel for en medarbejder fra august 2021. Heraf fremgår det at medarbejderen har optjent 34,52 feriedage, hvoraf 17,52 skal bruges før en given dato (datoen er vist forkert her ifølge Intect). Endeligt fremgår det at der er 25 feriedage der vil være indefrosne. Det er lidt uklart for os hvorledes disse tal skal ses ift. hinanden - er de 25 indefrosne feriedage fx. indeholdt i de samlede optjente 34,52 feriedage? I så fald ville vi forvente, at dét antal feriedage som medarbejderen skulle bruge inden en given dato var 34,52 - 25 = 9,52 feriedage. Men det virker ikke til at være tilfældet, så det er nok ikke sådan det skal ses..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes ikke min så sådan ud - jeg var inde via virk.dk ATP erhverv og skulle vælge - frivillig betaling til LD - Jeg tror den her www.virk.dk/feriemidler 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)