Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte penge fra erhvervskonto til privatkonto til businesskonto?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 31
Fra  DKS Innova Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har penge stående i mit Holding Selskab, som jeg gerne vil investere. Jeg har 4-5 års erfaring med krypto i privatregi, og overvejer nu at kanaliserer nogle virksomhedspenge i det.

Jeg har oprettet en businesskonto på Kraken.com, men som de fleste er bekendt med, er Danske Bank ikke super glade for at jeg overføre penge til "konkurrenten" med alverdens argumenter, som f.eks. hvidvaskning (hvilket der er en god portion ironi i). 

Så hvad gør en klog mand?... må man flytte penge fra sin erhvervskonto (Holding Kontoen) til privatkonto og videre til businesskontoen (hos Kraken)?

Eller hvad gør i andre med erhvervskonto, som gerne vil investere i den finansielle fremtid? 

Det skal siges, at jeg har oprettet en erhvervskonto hos SaxoBank, som dog har et ret begrænset udvalg investeringsobjekter i kryptobranchen.

På forhånd tak for svar.

Dennis  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis Sarup:
må man flytte penge fra sin erhvervskonto (Holding Kontoen) til privatkonto og videre til businesskontoen (hos Kraken)?


Meget klart NEJ - det vil være en privat hævning selv om det så var i kun 1 minut - og udløse fuld skat mm - hvis banken eller en ekstern bogholder/revisor ser det, er de tilmed forpligtede til omg at indberette det til bagmandspolitiet SØIK
Det ville så skulle ske via udbytte/løn og skat og så er det jo ikke holding der investerer

Du skal også være opmærksom på, at direkte investering i crypto af skat normalt vil ses som del af privatssfæren = hævning og at du jo ikke kan bogføre i crypto heller - modsat investeringsforeninger i DKK - jeg ville ikke gøre det uden bindende svar http://finansiel.blogspot.dk/2017/11/beskatning-bitcoins-btc-og-anden.html og https://johnhannover.blogspot.com/2021/07/beskatning-af-cryptovaluta-lidt-om.html  For investering i aktier/foreninge mm skal du have LEI bevis og huske der er lagerskat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 6. May 13
Indlæg ialt: 31
Fra  DKS Innova Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for soleklart svar.

Jeg holder virksomhedsmidlerne til investeringer i SaxoBank i denne omgang.

God dag.

Dennis

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Utroligt, at Danske Bank skal bestemme, hvortil man overfører sine penge. Hvis de mener, at der er noget ulovligt, må de jo indberette det. Well, hvis de holder fast:

Dennis Sarup:
jeg har oprettet en erhvervskonto hos SaxoBank

Øh, kan du så ikke overføre fra erhvervskontoen i Danske Bank til erhvervskontoen i SaxoBank og videre dérfra til Kraken.com? John?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:
Utroligt, at Danske Bank skal bestemme, hvortil man overfører sine penge. Hvis de mener, at der er noget ulovligt, må de jo indberette det. Well, hvis de holder fast:
sikke en gang vrøvl pænt sagt. Hvis de mistænker noget som  - eller ikke kan overskue hvidvasklov så SKAL de da sige nej - ellers medvirker de - ellers må loven da ændres. OM banken har ret i at de ikke kan føle sig sikre nok - aner jeg ikke - crypto får alle banker til at ryste OG der er objektivt ansvar i loven = banken skal vise den SLET ikke kunne vide noget kunne være hvidvask - IKKE at myndigheder skal vise, at banken har gjort noget galt. Det er bankens ansvar, at de aldrig kunne have forudset det ulovlige

Mon ikke du lige skal i tænkeboks 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Oct 21
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kan ikke oprette en erhvervskonto hos Saxo Bank. Man kan oprette en såkaldt virksomhedskonto, med henblik at investere virksomhedens overskydende midler; formentligt er det det du mener.

Der er herunder muligheden for eksponering til alle førende kryptovalutaer gennem ETF’er eller ETN’er, som følger de forskellige kryptovalutaers kursbevægelser.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)