Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afgifter/moms ved start af .com webshop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 22
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Jeg vil gerne starte en .com webshop. Varen bliver produceret i Kina og sendes direkte fra fabrikken til den internationale køber. Det er en bestillingsvaren som kunden afgiver ordre på via vores www hvorefter fabrikken producerer varen. Varen kommer aldrig fysisk til Danmark og der er heller ikke noget kundemarked i Danmark. Men vi skal have en virksomhedsform og muligheden for at tage mod betaling(Paypal konto) og finde ud af hvordan med skatter, afgifter og evt. moms til Staten. Virksomheden skal reg. i Danmark med CVR-nr. Mindre omsætning på 50.000 / år

God vind
Søren


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - du vil opdage det er meget meget svært - Det er prøvet af 100 vis - Hvorfor skulle en kunde ville stå med told, moms, gebyr når varen kommer til kundens land, alt sammen omkostninger kunden og du ikke kender for hvert land - som ren ekstra til din pris. Der er INGEN Kina varer som kunden ikke kan få i sit eget land uden besvær med told og moms osv. og vil kunden Kina, så køber denne direkte normalt + mere end halvdelen af alt, returneres ofte (hentes ikke ud af told) - du får bare besked om, at de ikke ønsker varen og lader den gå retur iht returret 14 dage uden begrundelse. Paypal er altid på kundens side i øvrigt ved twister - og dyr i gebyr og veksling + find en bank herhjemme der overhovedet vil være med først. Dropshipping - andet end fra EU til EU land, fungerer generelt elendigt med mindre det I får produceret er SÅ specielt, at kunden ikke kan finde noget der bare ligner - i eget land til en pris de kender når de bestiller og med lev fra dag til dag

Du skal have moms på så snart du kan forvente 50 t oms på 12 mdr - ellers får du moms på alt salg inden du fik moms på + samme i bod - 

Overvej letlæst e-bog eller paperback om personlig virksomhed inkl. PMV med stiftelses i detaljer, skat, moms og en hulens masse andet https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jan 22
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,
Takker for svar..:). Det er meget værdsat. Det er ikke så meget om ideen til virksomheden er god eller ej. Det er mere hvordan man registrerer en sådan virksomhed i Danmark. Vil det blot være en enkeltmandsvirksomhed? Og skal der salgsmoms på når varen aldrig fysisk kommer til Danmark? Sendes varen fra eks Kina til Canada giver det vel ikke mening at der er dansk moms på? Jeg troede egentlig at det vi kommer til at betale til Staten vil være %-del af overskuddet! Hilsen Søren
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Om personlig enkeltmands eller ApS afhænger af mange ting - se fordel og ulemper http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html
Ved salg til udland skal der ikke moms på men det er del af momsreg pligten og du skal angive det i momsrubrik C - så du betaler ikke momsen og har ikke momsfradrag for køb - momsen betales netop af din kunde i det land kunden bor i - sammen med told og indfortoldningsgebyrer osv til toldvæsenet når din pakke ankommer. Du skal blot føre regnskab og angive overskud til skat og så er det personlig skat i personlig virksomhed og selskabskat og skat af løn i selskabsform

Når jeg nævner de vanskeligheder alle jeg kender oplever ved import fra uden for EU til andre lande uden for EU (i princip alle opgiver), er det udelukkende for, at du ikke skal bruge en masse forgæves kræfter - men det er bare at teste alt det du vil

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)