Har selv været på mange messer , som kunde , men skal selv have en messe stand på et tidspunkt derfor disse spørgsmål *Skal man skrive faktura til hver kunde ved salg ved en messe.? * Man skal have mobilpay erhverv som kræver et cvr nummer * hvordan bogfører man salget fra messen,? skal det bogføres enkeltvis ? eller kan man bogfører det som samlet salg? * Har Pmvvirksomhed. * må man gerne tage en hjælpere med på standen , der ikke er ansat eller får løn men er bare med for at hjælpe og fordi vedkommende synes det er spændende ?
1 Skal man skrive faktura til hver kunde ved salg ved en messe.? 2 * Man skal have mobilpay erhverv som kræver et cvr nummer 3 * hvordan bogfører man salget fra messen,? skal det bogføres enkeltvis ? eller kan man bogfører det som samlet salg? 4 * Har Pmv virksomhed. 5 * må man gerne tage en hjælpere med på standen , der ikke er ansat eller får løn men er bare med for at hjælpe og fordi vedkommende synes det er spændende ?
2 du må ikke bruge mp privat så ja det skal du hvis du vil have den betaligsmulighed
3 hver for sig - eller samlet men efter en liste der viser hvert salg - kundens detalje, dato, varen prisen osv
4 ja og derfor uden moms og du må ikke sende til uden for EU
5 ja det må du godt - eneste kan være hvis personen er på dagpenge eller andet tilsvarende, hvor de ikke må arbejde gratis for dig - men ellers ja - Så snart personen ses som ansat skal denne dog være dækket af lovpligtig arbejdsskadeforsikring og er under arbejdstilsynet mm og du kan ikke betale ophold eller andet umiddelbart
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det er en "kasseaparat" løsning der opfylder kravene til salgs kvitteringer. Du kan købe en kortlæser ret billigt ved dem så du kan modtage via og mastercard, og de tager et mindre gebyrpr betaling, men ingen udgifter derudover. Selve programmet kan du køre på din mobil (smartphone) eller tablet hvis du har sådan en.
PS: At du oplever at være på messe og ikke få kvittering, før det ikke rigtig. Skat stiller krav om kasseaparat eller tilsvarende dokumentation for at salg er registreret, så kommer de forbi på kontrol skal der være styr på det.
* må man sætte udgiften til messe og reklame skilte ind regnskabet som udgift selv om datoen er før pmv oprettelse.
Ja hvis formålet alene er, at skabe indtægter via messen, så kan du det - og det er jo uden moms for dig som PMV
Du skal have løbende regnskab over dit salg - og hvis det er til private, så skal det være via kasseapparat (kravene skærpede og SKAT meget mere opmærksom) eller tilsvarende mens firmaer jo skal have en regning udstedt - uden moms (hvilket nok overrasker en del bogholdere i de firma)
MP uanset hvad, kræver erhvervsaftale
Det lyder ambitiøst med udgifterne osv- så svært at forstå du ikke frygter at komme over 50 t på 12 mdr, fra dit første salg og frem - og dermed risikerer moms af det hele - også det du solgte for inden registrering, og samme beløb i bod
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER