Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet firma: Køb af privatindkøbte varer - how?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle!

Da jeg først opretter CVR nr. (enkeltmandsvirksomhed) i marts men allerede har bestilt og modtaget varer, grundet to måneders leveringstid, hvordan "overdrages" varerne fra mig som privatperson til firmaet?

Nogle af varerne er betalt med moms, grundet at jeg på bestillingstidspunktet ikke havde CVR nr., så kan jeg få godtgjort momsen via firmaet eller er det bare "too bad"?

Ser frem til at høre og lære :)

Mvh. Lars
Tilmeldt 7. Feb 22
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror denne side kan hjælpe: dinero.dk/support/omkostninger-start-af-virksomhed/ :)

Leverandør af profesionelle festfyrværkerier i hele Danmark.

Tilmeldt 16. Feb 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hurtig hjælp! :)

Tilmeldt 7. Feb 22
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt, håber det kunne bruges :)

Leverandør af profesionelle festfyrværkerier i hele Danmark.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46492
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LarsMEP:
Hej alle!

Da jeg først opretter CVR nr. (enkeltmandsvirksomhed) i marts men allerede har bestilt og modtaget varer, grundet to måneders leveringstid, hvordan "overdrages" varerne fra mig som privatperson til firmaet?

Nogle af varerne er betalt med moms, grundet at jeg på bestillingstidspunktet ikke havde CVR nr., så kan jeg få godtgjort momsen via firmaet eller er det bare "too bad"?

Ser frem til at høre og lære :)

Mvh. Lars

Forudsat du har en regning med dit navn på og momsen tydeligt OG

Ikke har handlet erhvervsmæssigt privat inden dit CVR og varerne alene er købt med henblik på opstart - på ingen måde taget i brug privat - så kan de tages ind i regnskabet på første dagen, inden for max 6 mdr, men du skal have regningen klart til dit navn og være samme navn som stifter det CVR og så er der momsfradrag også

Læs alle betingelser her: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html 

Jeg ville da have fået det CVR aldeles omgående - du skal givet bruge tid på ting efter stiftelse - så som erhvervskonto i banken og evt betalingsløsninger du skal have op at stå for dine kunder og og og

vh John  Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Feb 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen, John! Du er en stor støtte på dette forum, så tak fordi at du stiller dig til rådighed! :)

Stiftelsen af CVR kunne ikke ske før nu grundet dagpenge og CVR ikke spiller så smukt i Jobcenterets ører ;)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)