Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investere fra privat økonomien ind i virksomheden til indkøb af udstyr

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med at jeg prøver at starte en selvstændig virksomhed op er jeg lidt usikker på momsreglerne. Jeg har registreret mig selv som en Enkeltmandsvirksomhed indtil jeg kommer lidt længere i processen. Hvis jeg kommer rigtigt fra start, regner jeg med at tjene godt over de 50.000 og derfor har jeg valgt at blive moms registreret.

 

Jeg har endelig alt udstyr jeg har behov for privat men kunne endelig godt tænke mig at nogle af tingene kommer til at blive duplikeret at så jeg har et privat og et virksomhedssæt så jeg kan skelne mellem ”arbejde” og ”privat” for at undgå for meget forstyrrelse når jeg er fokuseret, og kan skelne mellem alle mine filer på pc’en eksempelvis.

 

Mit spørgsmål går på om det er værd at flytte/investere xx antal tusinde fra min private økonomi til min firmakonto og købe momsfrit udstyr til firmaet som kun vil blive brugt til virksomheden. Fik at vide af nogen at det ikke er værd at investere for at købe udstyr medmindre det er penge som allerede er tjent ind til virksomheden igennem den. Jeg kan dog ikke se hvorfor det ikke skulle have en værdi, da jeg kan bruge den tilbagebetalte købsmoms ind på projekter i virksomheden.

Der er tale om 100% til virksomheden og ikke splitmoms hvor produkterne både bliver brugt privat og til min virksomhed (hvis det gør nogen forskel)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

så længe computer f.eks står i hjemmet og er til rådighed, skal du regne klart med at skat ikke accepterer fuldt momsfradrag. Det vil i alle fald være lidt en kamp, så du skal ikke gøre det alene for fuldt momsfradrag. Det er jo netop sådan, at mange vil sige de har skam en anden computer privat (som så ofte kan være gammel) eller en anden telefon privat - men det udløser så rådighedsskat - for computer er det alene momsen du skal regne med at dele - ofte 50/50
Der er da i øvrigt oceaner af mulighed for at en computer har filer til privat og andre til firma - og uanset hvad, betaler du jo selv 60% af den med alm bundskat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. May 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for dit svar. 

Jeg kan godt følge dig, kunne bare godt tænke mig at holde tingene adskilt og har allerede nyt udstyr som er under 1 år gammelt til privaten, som desuden vil være bedre end det jeg køber til virksomheden. Men det er noteret at skat nok vil brokke sig lidt over det.

Men som jeg kan forstå selvom det er split moms så vil det stadig være en lille værdi at køre det igennem virksomheden for at at måske så kun betale halv moms. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel389b:
Men som jeg kan forstå selvom det er split moms så vil det stadig være en lille værdi at køre det igennem virksomheden for at at måske så kun betale halv moms. 

korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)