Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms vedr. varer fra US til US

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål vedr. moms hvis vi køber varer fra en US virksomhed, og de leverer direkte til anden US virksomhed (ikke privat).

Hvordan jeg bogfører denne? Moms følger varen, så jeg har brug for US moms på faktura

Takker på forhånd. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du som udgangspunkt ikke, uden at have et USA LC selskab - det er kun din amerikanske leverandør som kan fakturere med USA VAT til USA kunde, de må ikke sende uden, så din forudsætning er registrering af selskab i USA

Er USA selskab kunne heller ikke få føtex til at levere madpakker til dansk privatkunde uden dansk moms - det ville også kræve enten, at føtex fakturerede kunden i dkk med dansk moms (og USA fik provision) eller at USA firmaet havde dansk momsregistrering at fakturere fra
Dropshipping fungerer kun inden for samme toldområde OG hvis man har momsreg i det land varen leveres til. Du kunne heller ikke dropshippe fra tyskland til tyskland, uden tysk momsregistrering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svaret. 

Hvis den US leverandører fakturaer os (uden moms), og vi fakturerer videre til US kunde (uden moms), er det ok? Varer bliver leveret direkte fra US leverandører til US kunde (uden at forlade US).

 

Hvis umuligt, hvor kan jeg finde de regler? Jeg vil gerne læse mere til det, og finde ud ad hvad vi skal gøre.

Takker.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

TN:

Hej John

Tak for svaret. 

Hvis den US leverandører fakturaer os (uden moms), og vi fakturerer videre til US kunde (uden moms), er det ok? Varer bliver leveret direkte fra US leverandører til US kunde (uden at forlade US).

 

Hvis umuligt, hvor kan jeg finde de regler? Jeg vil gerne læse mere til det, og finde ud ad hvad vi skal gøre.

Takker.

 

Nej det er ikke OK - Vend den om - En USA webshop kunne ikke få Føtex til at levere madkasser til danske kunder - fakturere USA uden moms og USA så fakturere dansk privat kunde uden moms. Så ville da ingen dansker købe noget med moms, hvis de kunne få danske varer leveret uden moms, ved at bestille fra en webshop uden for EU??


Betingelsen for at levere momsfrit i alle land (I USA er VAT ikke regulær moms men lokal skat men samme sag) er, at VAREN SKAL BEVISES LEVERET UD af det land man sender fra. Man må aldrig sende internt i et land uden landets momsregler
Det er derfor du skal have firmaregistrering - i USA for VAT og samme i alle andre lande, hvis du vil internt levere noget uden moms i et land

tro mig  det du vil er opgivet af alle når de sætter sig ind i det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)