Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål angående opstart af café

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer. Jeg står i den situation at jeg snart skal starte en ny café. Men før det har jeg lige et par spørgsmål, som jeg håber at nogen med mere erfaring end mig kan svare på. :^)


Jeg kommer til at leje mig ind i et lokale, jeg regner med at lokalet har en størrelse på 200-300kvm. Lokalet kommer nok til at være helt tomt når jeg lejer mig ind, altså et gulv, et par vægge og et loft. Jeg har tænkt mig at hyre et 'arkitekt og design' firma til at stå for renovering og design af caféen. Café stilen skal være råt med et glimt af vintage Engelsk pub, forestil jer dæmpet belysning, mursten og mørkt træ. Den kommer til at ligge i en Jysk by med omkring 25.000 mennesker

Her kommer spørgsmålene:

1. I hvilken prisklasse tror I at det vil koste at få et arkitektfirma til at renovere og designe en café på den størrelse og stil som jeg har beskrevet? De kommer også til at stå for at skaffe borde, stole, lys, osv... Faktisk alt, lige på nær hvidevarer, altså køleskabe, kaffemaskine, opvaskemaskine, ovn, osv, det kommer jeg selv til at anskaffe... Kommer jeg til at skulle smide 200.000-300.000kr eller måske 800.000-1.000.000kr?

2. Er det nødvendigt med en revisor/bogholder, eller kan man gøre det selv? Og hvad ville det koste per måned at have en revisor? Jeg har ingen erfaring eller uddannelse indenfor økonomi/revision, så mit spørgsmål er vel egentligt om det overhovedet vil give mening at forsøge selv, eller det bedst kunne betale sig at hyre en revisor?

3. Hvad er den bedste måde at få et erhvervslån i banken? Hvad elsker bankerne at høre, når man skal pitche sin idé til dem?

Tak på forhånd for jeres svar :^)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil klar anbefale dig at tage en indledende snak med banken,Så du ved hvad deres holdning / krav vil være.  du skal nok ikke forvente at der er specielt positive, hvis ikke du kan stille fuld sikkerhed for beløbet. 

1) 

Hvad du skal af med er umuligt at sige da der er rigtigt mange faktorer der spiller ind, hvordan er lokalet beskaffenhed nu og hvad skal der laves - hvad krav skal du opfylde iht. fødevarestyrelsen .... ovs.   under 500.000 Kr, kommer du ikke nogle vegne. Hvis du skal have håndværkere / arkitekt, udstyr osv. Prøv evt. at ringe til H.W Larsen, deres konsulent vil hurtigt kunne give dig et overslag på hvad en Cafe vil koste i udstyr/maskiner.  

2)

Få fat i en god erfaren bogholder, det er guld værd og vil spare dig rigtigt meget tid. Man betaler kun for de timer man bruger bogholderen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ønsket__brugernavn:
1. I hvilken prisklasse tror I at det vil koste at få et arkitektfirma til at renovere og designe en café på den størrelse og stil som jeg har beskrevet? De kommer også til at stå for at skaffe borde, stole, lys, osv... Faktisk alt, lige på nær hvidevarer, altså køleskabe, kaffemaskine, opvaskemaskine, ovn, osv, det kommer jeg selv til at anskaffe... Kommer jeg til at skulle smide 200.000-300.000kr eller måske 800.000-1.000.000kr?

2. Er det nødvendigt med en revisor/bogholder, eller kan man gøre det selv? Og hvad ville det koste per måned at have en revisor? Jeg har ingen erfaring eller uddannelse indenfor økonomi/revision, så mit spørgsmål er vel egentligt om det overhovedet vil give mening at forsøge selv, eller det bedst kunne betale sig at hyre en revisor?

3. Hvad er den bedste måde at få et erhvervslån i banken? Hvad elsker bankerne at høre, når man skal pitche sin idé til dem?

1 er lidt som hvad koster en bil. Det afhænger 100% af hvor meget der skal gøres og hvor dyrt et arkitektfirma du bruger - alt fra 200 t til 1 mio er fuldt realistisk

2 Ja du skal ikke drive cafe helt uden økonomividen, men du kan bruge en online bogholder

3 Du skal regne med at kunne stille sikkerhed personligt for ethvert lån. Banker elsker ikke at høre om en ny cafe startet med store omkostninger for at sige det mildt
Branchen er udelukket i mange banker grundet risiko og besvær med hvidvaskkontrol - helt som pizzarier med kontant betalinger osv

Start i banken i alle fald, så du får den del på plads til en start - og sats på begrænsede omkostninger som du kan stille sikkerhed for

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Heysan :-)

Cosina har en masse information om hvordan du starte en cafe op :-)

Hvis du googler "Start cafe og cosina" så får du deres 1-2-3 guide :)

//Mathias

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)