Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skift navn og beskæftigelse på ApS virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 17
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber der er nogle kloge mennesker herinde lige nu har jeg et ApS virksomhed det er en Invest virksomhed men jeg ønsker at lave navnet og beskæftigelsen om
Er det muligt og hvordan gør man??

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal afholdes en generalforsamling for selskabets ejere, hvor en ændring af navn skal besluttes og ændringerne i vedtægterne vedtages. Der skal ligeledes udarbejdes et beslutningsreferat og nye vedtægter på skrift.

Herefter kan du ændre oplysningerne på virk.dk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over Karstens fine svar skal du måske så også momsregistreres - og se på om der nu er forsikringer du behøver (ansvar - indbo for lager osv - ændret funktion for den lovpligitige arbejdsskadeforsikring for dig selv. Momsen klarer du på erhvervsstyrelsen hvor du også oploader de dokumenter Karsten beskrev sammen med ny branche betegnellse og navnet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 17
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit fine svar

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med generalforsamling - hvordan virker det når man har en ApS helt alene?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

albert@computernoerderne.dk:

Det med generalforsamling - hvordan virker det når man har en ApS helt alene?

På samme måde som hvis du er flere, stemmerne sidder bare hos en enkelt person.
Det er dog sjældent at enmands-APS booker et konferencecenter til afholdelse af generalforsamlingen, det foregår oftest ved skrivebordet eller under aftenkaffen - på samme måde som den årlige generalforsamling vedr aflæggelse af årsrapport.
Kravene til formalia er de samme, dagsorden ifølge vedtægterne og referat underskrevet af dirigenten.
Hth
/Brian 
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

albert@computernoerderne.dk:

Det med generalforsamling - hvordan virker det når man har en ApS helt alene?

i ApS vedtægterne vil den dagsprden du SKAL overholde fremgå normalt. Du overholder helt samme formalia som hvis i var 10 ejere. Formelt indkalder efter den frist der også står i vedtægter og det er jo let hvis det er dig selv du indkalder - 

Der udnævnes en dirigent (kunne være dig selv - dirigenten har det formelle ansvar for at alt er i orden - at alle er indkaldt og har fået korrekt frist 8let igen hvis kun dig selv) og dirigenten kan sanktioners hvis det ikke er) - dirigenten konstater at hele ejerkredsen er til stede (det var dig igen) og næste punkt vill så være noget med, at det indstilles til generalforsamlingen, at selskabet skal skifte formål til xx (og evt fortsætte gamle også) og ny branche kode xxxxxx og evt nyt navn eller binavn osv osv. og dato for ændringer skal være
Så konstateres der jo flertal for forslaget af dirigenten der så konstateerer det er vedtaget, og generalforsamlingen afsluttes

Det er på samme måde når året er færdigt, og generalforsamlingen vedtager årets overskud og hvad årets overskud skal anvendes til - overføres videre til næste år eller udbetales som udbytte osv

Den undersrives af dirigenten, der ansvarer for formalia uanset antal ejere - og det er så den som uploades til selskabsstyrelsen når ændringer så laves (som jeg husker det senest 14 dg efter GF - og der betales så gebyr, afhængig af ændringstypen

Man checker samtidigt (og dirigenten checker efter) at der ikke er noget i vedtægterne der går imod det ny formål (der kunne jo stå at selskabet alene må drive velgørende virksomhed eller andet) og ser om noget der skal ændres

Alle formalia er for selskaber ens uanset ejere, men er skarpere for f.eks A/S i visse fald og for børsnoterede i særdeleshed.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)