Problemet er at han så mener at der skal være syn og skøn og hvem skal betale det?
det må i enten aftale eller hvis du trækker ham i retten - så vil taberen skulle betale (eller retten kan dele det)
ettolrahc:
Han har råd til at lade sagen trække ud, hvilket jeg ikke har. Desværre.
Mht besøg i flere byggemarkeder, så var det fordi han skulle have en bestemt type klinker skiftet ud og linoleum, der er af gammel dato og mønstret findes ikke længere. Så jeg måtte prøve flere steder for at se, om de havde noget der lignede bare lidt
sådan er det ofte og de 10.000 kr kan du let bruge på sagen og tilmed tabe, så han har fat i den lange ende, når ikke I har en aftale om den samlede pris
Jeg synes det er supersurt hvis du har kæmpet for at finde ret materiale osv men sådan er livet desværre. Du skal næste gang gøre klart hvad tingene koster og kan give at flere timer.
Jeg ville se om ikke jeg kunne hente bare lidt ekstra ind fra ham - kan I mødes på midten osv - og du kan jo true med en sag, men jeg tror ikke den vil betale sig, og så får du nok ikke de 12000 kr før efter sagen i det hele taget
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Man må godt sende et bestridt krav til inkasso jf. U 2004.99 H.
Advokater og inkassofirmaer kan lave en realitetsbehandling af sagen ift. indsigelsen.
De fleste inkassofirmaer af en hvis størrelse kan også føre sager ved civilretten, hvis det skulle blive nødvendigt. Jeg ville dog ikke vælge at sende sagen i civilretten til at starte med, da en succesfuld realitetsbehandling vil være billigere. Skulle sagen ende i civilretten og sagen ender med at falde til din favør vinder du kun retten til dine penge, de skal muligvis inddrives bagefter.
Jeg har nogle kontakter i inkassobranchen, hvis det er interessant at vende situationen med fagfolk, send mig en PB, så sender jeg dig videre.
Ja, det er squ surt, når folk ikke holder deres aftaler, men det er der åbenbart nogle, der har råd og samvittighed til🙄.
Jeg har skrevet en detaljeret beskrivelse af mit tidsforbrug, men også givet et større afslag i prisen, så det bliver 18.000kr. Hvis han ikke accepterer mit kompromis eller overhovedet svarer på det, hæfter han så for sit første "tilbud" på de 12.000kr eller kan han så sige, at nu vil han slet ikke betale? Han har jo ikke anfægtet udførelsen af arbejdet, men kun arbejdstiden.
Hvis han ikke svarer på min seneste henvendelse, kan jeg så sende ham til incasso? Eller er det mig der skal sende det til syn og skøn?
Ja, det er squ surt, når folk ikke holder deres aftaler, men det er der åbenbart nogle, der har råd og samvittighed til🙄.
Jeg har skrevet en detaljeret beskrivelse af mit tidsforbrug, men også givet et større afslag i prisen, så det bliver 18.000kr. Hvis han ikke accepterer mit kompromis eller overhovedet svarer på det, hæfter han så for sit første "tilbud" på de 12.000kr eller kan han så sige, at nu vil han slet ikke betale? Han har jo ikke anfægtet udførelsen af arbejdet, men kun arbejdstiden.
Hvis han ikke svarer på min seneste henvendelse, kan jeg så sende ham til incasso? Eller er det mig der skal sende det til syn og skøn?
Tak for alle jeres svar og input☺️
råd 1: Få en jurist til at gennemlæse dine svar, herunder sikring af - at hvis du tilbyder noget rabat, så skal det være klart, at du fastholder dit fulde krav, men giver en x frist til at betale mindre, og når den frist er udgået, er tilbuddet bortfaldet - Det skal formuleres korrekt og alt mellem jer bør gå via en jurist så du ikke svækker dig selv siden i retten
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Dyre lære penge :( Men godt du kender dit værd og kan samle på bedre kunder for fremtiden.
En god ide er at tale løbende med din kunde og fortælle om udgifterne til kørsel og værkstedstimer.
Være super åben. SÅ kan kunden altid nå at stoppe i tide og føle de er med i processen. På den måde vil kunderne ikke kunne vende tilbage og afslutte på den måde... håber jeg da.
Godt du kom ud af den og held og lykke fremover :)
Skal du afholde et arrangement eller skal kontoret have nye navneskilte - Så har vi alt du skal bruge hos > Kongresartikler.dk