Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af I/S

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har et I/S, som vi ønsker at lukke ved årsskiftet. Vi har for nylig udsendt nogle regninger, som vores kunder endnu ikke har betalt, og vi tvivler på, de nødvendigvis kan nå det, inden vi gerne vil lukke. Og hvis man skal igennem hele processen med at afskrive tab på debitorer, taget et jo også lidt tid.

Da det er små beløb, vil vi helst ikke udskyde lukningen af alene af den grund. Hvordan forholder man sig bedst i den situation? Er det muligt blot at "overtage" debitorerne privat fx?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

I vil jo ved en lukning have lidt besvær med, at der er udestående - men så længe I har alle indtægter og udgifter med - og det er tilgodehavender og ikke gæld, så kan jeg ikke se der sker andet, end at kunden risikerer ikke at betale, og så har i rod med netop at afskrive på debitorer. Det er jo ikke noget man bare kan hvis man ikke har virksomheden mere, og kræver jo også en række regler er opfyldt FØR man bare må afskrive tilgodehavender (ellers gjorde mange det, lukkede uden skat af indtægten og fik så pengene alligevel)

Jeg kan godt se lidt besvær ved at gå ind i 2023 - men det er da ikke så slemt, så jeg ville ikke lukke et I/S før alle - både kreditorer og debitorer var udlignet, så I kan lave et færdigt skatteregnskab - I skal i alle fald have alle indtægter med = også dem der er faktureret og ikke betalt, i jeres skatteregnskab hvis I lukker

her om at lukke en virksomhed - med hvad skat skal bruge for oplysinger i slut selvangivelsen bl.a. http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)