Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapitalforhøjelse og investering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi skal til at investere i et renoveringsprojekt i København. Dvs. købe en lejlighed gennem vores selskab.

I øjeblikket, så er det kun startkapitalen på de 40.000 kr., som står i driftselskabet. 

Da vi stiftede vores holdingstruktur, så var der nogen private årsager til, at vi måtte oprette holding og driftselskab af to omgange.

Derfor er der pt. 40.000 kr i både holding og driftselskab som startkapital.

Kan vi frit overføre de 40.000 kr. til vores drift til brug i projektet? 

Herudover, så skal vi indbetale private midler i driftselskabet for at opnå den fornødne kapital

Vi har forstået det således:

Vi kan enten yde et lån til driftselskabet. Her vil vi kunne trække vores indskud ud uden omkostninger efter endt projekt. 

Der skal dog laves et gyldigt lånebevis. Dette medvirker dog, at solidaritetsgraden forværres og vi vil have værre vilkår ift. finansieringen i banken.

Har nogen af jer erfaringer med, om banken stadig vil være med til trods for selskabet har gæld til ejerne? Evt. ved en prioriteringskontrakt eller lign.?

Ellers kan vi indskyde dem "normalt". Her vil vores kapital dog være låst i selskabet og kan ikke trækkes ud, uden at skulle betale skat igen..

Dog har vi bedre vilkår i banken. 

Jeg håber nogen kan hjælpe. :-)

Med venlig hilsen

Sebastian Kongsgaard

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebidep:
Kan vi frit overføre de 40.000 kr. til vores drift til brug i projektet? 
I kan låne dem mod lånebrev og markesrente som SKAL betales  her bruges ofte 6-11% men det er den rente drift skal give i f.eks banken for samme penge i lån

Sebidep:

Vi kan enten yde et lån til driftselskabet. Her vil vi kunne trække vores indskud ud uden omkostninger efter endt projekt. 

Der skal dog laves et gyldigt lånebevis. Dette medvirker dog, at solidaritetsgraden forværres og vi vil have værre vilkår ift. finansieringen i banken.

Har nogen af jer erfaringer med, om banken stadig vil være med til trods for selskabet har gæld til ejerne? Evt. ved en prioriteringskontrakt eller lign.?

  
Generelt bliver det svært at få banken til at være med i en lånefinansiering i et ApS hvis ikke dette kan tilbyde en 100% sikkerhed, og det er 99,99% sikkert, at enhver bank vil kræve ejernes selvskyldnerkaution hvis ikke selskabet har pengene, så risikoen er jeres i alle fald. Låner i selskabet penge, er disse tabt hvis selskaber ikke overlever - det er vel største bagdel her, for også ved kapitalforhøjelse vil banken kræve i kautioner for yderligere lån efter min erfaring 

Sebidep:

Ellers kan vi indskyde dem "normalt". Her vil vores kapital dog være låst i selskabet og kan ikke trækkes ud, uden at skulle betale skat igen..

Dog har vi bedre vilkår i banken.

Det tvivler jeg, som skrevet på gør forskel. Banken vil kun låne hvis I som personer kautionerer, når selskabet ikke selv har pengene, og da banklånet er uforandret, så vil det næppe gøre forskel. Det vil måske se lidt pænere ud, men det er alt. Pengene er låst ja, men kommer jo ud ved lukning eller salg af anparterne - uden skat

Start i banken, for jeg tror ikke det gør nogen forskel, de vil have jer til at personligt kautionere for hver en krone, så I kunne i princip ligeså godt låne pengene privat og låne dem videre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tusind tak for dit meget informerende svar!

Skal der på lånet fra holding til drift være krav om afdrag? Eller kan man godt køre afdragsfrit? 

Skal mit lån som privatperson til mit selskab også have en markedsrente eller kan jeg godt låne dem ud rentefrit?

Vi tænker umiddelbart at køre med lånet. :-)

Mvh.

Sebastian Kongsgaard

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er alene krav om markedsvilkår - hvilket vil sige en markedsrente svarende til det drift skulle betale for at låne hos andre. Du må godt have det afdragsfrit

Det er helt samme sag hvis du som person låner selskabet penge. Markedsrente, og er den for lille vil skat kræve penge af forskellen uden du får pengene og for stor kan være lige så galt da det kan være ulovlig udlodning, så få et tilbud helst.  Renter er ikke dårligt, for det er lavere skat end løn og udbytte ville være fra selskabet.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)