Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering imellem selskaber man ejer

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Juraviden.dk:
Jeg står ikke "på mål" for noget som helst, idet jeg ikke her på Amino yder juridisk rådgivning. Jeg oplyser blot, at transfer pricing og LL § 2 ikke har noget at gøre med en faktura fra en enkeltmandsvirksomhed til et ApS. Det er begrebsforvirring.


Jeg mener heller ikke, at jeg har oplyst, at handlen IKKE skal ske til markedspris.



Det  mener jeg så når du skriver at  skat er ligeglad med sambeskattede da skat altid ... - hvilket er helt galt - skat  går meget op i at skat ligger i ret selskab også for sambeskattede - og herunder bl.a. kravet om skema for kontrollerede oplysninger mm

Juraviden.dk:
Hej John


Transfer pricing er jo en international skatteretsdisciplin, så dette er alene relevant ved selskaber, der er placeret i forskellige lande eller koncernforbundne. Skat er jo sommetider ligeglade med, i hvilket DK-selskab beskatningen lander i (idet der jo er obligatorisk sambeskatning).



Transferpricing er IKKE kun udenlandsk -  og LL § 2 omfatter også enkeltmands i forhold til selskaber og krav om markedspris/armslængde (TP læser man oftest om i aviser alene ud fra noget sjovt med pris"snyd" over grænsen, men  det  omfatter også begrebet at flytte overskud via pris internt i DK og også mellem enkeltmands med kontrollerende indflydelse og dennes selskab.

Jeg har været koncernchef hvor dansk skat foretog en stor TP undersøgelse, både af vort ene danske selskab mod de udenlandske koncernselskaber, men sandeligt også for handler mellem de to danske selskaber som havde en del samhandel (og vi kunne vise alt var OK)

Jeg kan ikke komme den nærmere til dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Juraviden.dk:
jeg mener heller ikke, at jeg har oplyst, at handlen IKKE skal ske til markedspris.

Du startede med at skrive, at skat var ligeglad med handler mellem danske koncernselskaber da der var sambeskatning. Det er faktuelt galt

Transferpricing omfatter også handler mellem rent danske selskaber og enkeltmands indgår også i LL §2 om markedspriser/armslængde ved handel med selskaber der er kontrollerede af samme

Det jeg frygter er, at ejer personligt eller her gennem EMV fakturerer sit ApS og uden bevis for markedspris - og noget det EMV i øvrigt sælger til andre, kan få skat over 100% (tripplebeskatning) Det ER farligt at gøre 

Du kan jo også læse Adam A og Liers gode gennemgange lige over dette

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Aug 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Du må gerne stå på mål for at han kan handle til den pris han vil og ikke markedspris kun og intet andet, men du fører ham i uføre vil jeg bare sige
Tilmeldt 6. May 23
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Juraviden(.)dk er simpelthen NØDT til, at svare på de her indlæg, da det ellers ødelægger hjemmesidens troværdighed komplet og fuldstændig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikn:

Juraviden(.)dk er simpelthen NØDT til, at svare på de her indlæg, da det ellers ødelægger hjemmesidens troværdighed komplet og fuldstændig.

sådan er det både her og på facebook, Der kan være nogen der ved meget men lige har et hul og ikke ved, at transferpricing også eksiterer inden for DK og markedspris er krav uanset selskab eller person eller personlig virksomhed hvis der er sammenfald mellem ejer med kontrolerende indfydelse

Der er intet om, at skat er ligeglad grundet sambeskatning i selskaber heller men lang farligst er her, at tro man kan fakturere som man vil fra person/personlig virksomhed til eget ApS for det er netop et område der kan udløse tripple beskatning meget let (man kunne sikkert få donØ til at fortælle om hans erfaring med samme)

Det var en misforståelse som blev fastholdt lidt lange -men det gode ved sådan et site er, at der jo er en del som tilmed ER revisorer eller tilsvarende, som gør, at det ender med ret svar. Både her og på facebook er der risiko i svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)