Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af butik og webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle,

Jeg er i gang med at starte min nr 2 virksomhed.
Første forsøg var en hobby virksomhed, men planen er fuldtid denne gang.

Jeg har planer om at åbne en butik og webshop med salg af hydraulik komponenter. Selve laget koster ca. 500.000 med moms og jeg har fået en rigtig god aftale i hus med 1 års kredit og mulighed for at aflevere varerne retur hvis alt fejler (jeg har det på kontrakt).

Jeg har lavet webshoppen men mangler at oprette mange produkter.

Mit spørgsmål er:
Jeg har penge på opsparingen, men hvordan gør man i forhold til at betale sin egen løn og faste udgifter hver måned? Er det mest normalt at få en kassekredit eller tager man for egen opsparingen, hvad er mest normalt? Jeg ville være meget ked af at bruge hele opsparingen hvis jeg ikke tjener mange penge i starten.

Lad mig høre hvad i tænker :)

God dag til jer!
Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er stort set umuligt at få en kassekredit til en virksomhed uden at banken kræver sikkerhed, så du kommer til at hæfte personligt.

Og det giver ikke meget mening at betale gebyrer og renter, hvis du har pengene på en anden konto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hydroshark:
Jeg har penge på opsparingen, men hvordan gør man i forhold til at betale sin egen løn og faste udgifter hver måned? Er det mest normalt at få en kassekredit eller tager man for egen opsparingen, hvad er mest normalt? Jeg ville være meget ked af at bruge hele opsparingen hvis jeg ikke tjener mange penge i starten.

du bruger vel hverken flere eller færre penge, om du bruger de penge du har, eller du låner penge - du ender jo helt totalt samme resultat. En kassekredit koster let 12-15% rente + krav om personlig kaution, så svaret må være, at du ikke skal køre hurtigere, end din økonomi kan følge med til - lave et budget der siger hvad du kan bruge på driften, når du har sat af til det nødvendige til dig selv

I øvrigt utroligt at have aftale om levering af for ½ mio kr varer, som du både får et helt års kredit på OG til en hver tid kan returnere - så det må du være meget glad for- men husk hele tiden at du jo så om et år, kan have en stor gæld for varer der så skal betales, og måske skal købe nye varer også

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit svar John! Aftalen er rigtig god! Det skal dog siges at de tager 5% retur tillæg dog stadig rigtig fornuftigt :)
Tilmeldt 15. Apr 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit svar ! Jeg giver dig ret, tænker jeg gå med min egen konto. Det virker heller ikke til at mange banke giver snakke om en kassekredit til ny opstart.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)