Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 kasser én mobilpay.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Vi registrerer salg på 3 kasser. Skulle der være noget i vejen for at jeg trækker mobilpay dagens omsætningstal fra mobilpay´s hjemmeside i stedet for at skrive omsætningstallet fra udskriften for dagens salg?
Oplever bare lidt for mange fejl og iogmed revisoren alligevel afstemmer ved at bruge den info der er fra mobilpay, hvorfor kan jeg så ikke bare gøre det?

Det vil stadig live tastet ind på kasseapperatet, og  hvis man senere hen vil afstemme de to, så kan man jo finde rapporterne frem fra kasseapperaterne og gøre det. 

Venlig hilsen Simon

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må din revisor kunne svare dig på

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke du kan påvise du afstemmer hver kasse hver dag, så kan skat forkaste ditt regnskab, og hvis ikke du afstemmer MP per kasse, så har du ikke en kinamands chance for at afstemme hver for sig, og så kan du komme af med meget mere i skat end du har lyst til

Du kan da spørge din revisor, men hverr kasse skal være afsttemt hver dag, i cash, kort, mobilpay osv så den stemmer (eller en diff noteres)

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Hvis ikke du kan påvise du afstemmer hver kasse hver dag, så kan skat forkaste ditt regnskab, og hvis ikke du afstemmer MP per kasse, så har du ikke en kinamands chance for at afstemme hver for sig, og så kan du komme af med meget mere i skat end du har lyst til

Du kan da spørge din revisor, men hverr kasse skal være afsttemt hver dag, i cash, kort, mobilpay osv så den stemmer (eller en diff noteres)

Venlig hilsen John Hannover



Jeg afstemmer hver dag kontanter. Men vores POS kasseapperat leverandør siger at andre bogfører det fulde dagens tal, dvs alle 3 kasser lagt sammen. Men selvfølgelig skal der forelægge en kasserapport fra hver kasse.
Så hvis vi har én mobilpay konto, skal den stemme overens med salget fra 3 kasser på mobilpay salg.
Hvis der er sket et salg via mobilpay, men pengene ikke er overført. Så betaler man vel ikke skat af den difference? Eller det gør man måske fordi de så kan være overført til privatnummer?

Vores revisor har lært mig at bogføre salgene direkte fra mobilpay, men det var før vi havde de her fanzy dyre kasseapperater der gør det hele mere omstændeligt. Så hvad må man? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan blot ikke se hvordan du kan afstemme kasse for kasse uden at afstemme MP og kort kasse for kasse, for at se om der så - med kontanterne - er afstemning
Ellers må det vel være 3 kassers samlede difference du finder - og det mener jeg ikke man må, men bruger du en ægte revisor og ikke bare en der kalder sig det, så bør denne kunne vejlede

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men hun er 73 år gammel. Har reviseret for os i 35 år. Men hun sagde jeg ikke måtte købe en arbejdssko fordi jeg selv ejede virksomheden ><
Men selvfølgelig må jeg det, når det er en håndværksvirksomhed.
Nu prøver jeg at finde hoved og hanke i nye lovgivninger krav, nye apperater der skriver nye tal og mobilpay´s der betales randomly over 3 kasser, fordi de ansatte ikke kan nå at tjekke om nu kunden benyttede det MP nummer tilknyttet præcis den kasse, de fandt jo lige "nearest" location, nr. >< 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så skift revisor frem for at have en du ikke mener svarer dig korrekt - det er eneste råd frem for at ville gøre noget modsat revisors råd

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)