Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe et ApS

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Så er det jo bare at komme i gang - de panter vel aldrig ens anparter går jeg ud fra? 


Næppe. 

Cookie - John Hannover:
Karsten talte om at de kunne afmelde virksomheden ved en skattegæld af den størrelse, men det må vel være samme 5 års frist eller?

Ja, her gælder også 5 års fristen.  Tvangslukning vil kun ske i de tilfælde hvor man ikke kan stille en eventuel krævet sikkerhed.


Generelt bør trådstarter se på om hans kommende virksomhed kræver investeringer i opstarten i forhold til valg af selskabsform. Ved enkeltmandsvirksomhed vil SKAT modregne negativ moms i den eksisterende gæld i modsætning til at starte op i selskabsform.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:


Generelt bør trådstarter se på om hans kommende virksomhed kræver investeringer i opstarten i forhold til valg af selskabsform. Ved enkeltmandsvirksomhed vil SKAT modregne negativ moms i den eksisterende gæld i modsætning til at starte op i selskabsform.

Super - så enkeltmands får ikke negativ moms (købsmoms ud) men modregnes i gælden( ApS får ikke modregnet

Sidste råd til trådstarter er så at tale med banker, for tildl. konkurs og gæld kan gøre det drilsk at få banken med og det kan være surt at stifte (eller købe brugt ApS hvad jeg ikke ville) og så ikke kunne få bankkonto

Jeg ser en del berette, at de ikke kan få selskabskapitalen ud, da ingen bank vil oprette konto til deres ny ApS. Ofte er det nok branchen (crypto, canabisprodukter, mange kontanter) som gør det, men gammel konkurs kan sagtens også hæmme, så få en bank positiv inden du stifter eller køber ApS så du ved hvor du står

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)