Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af enkelmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det muligt at lukke enkelmandsvirksomhed hvor der stadig afventes endelig slutopgørelse på Coronastøtte. (foreløbig slutopgørelse viser efterbetaling)

Jeg tænker her på mulighed for tilgang til virksomhedens digitale post mm.

mvh

Sven

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville jeg ikke turde, da støtten med alt jeg ved alene kan betales ind til virksomhedens nemKonto.

Godt nok kan man få moms ind privat hvis firmaet er lukket ved henvendelse til skat men jeg ville tale med erhvervsstyrelsen og sikre mig, at der ikke gik ged i nemKonoto eller andet i den forbindelse

Er der en grund til at lukning haster, f.eks dagpenge så tal med a kassen, ofte kan de acceptere at moms afregistreres mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et hurtigt og brugbart svar.

Der er heldigvis ikke tale om behov for en hurtig lukning - men et ønske om at få sagen afsluttet, men det må tage den tid det tager.

God weekend

Sven

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Sv J:

Tak for et hurtigt og brugbart svar.

Der er heldigvis ikke tale om behov for en hurtig lukning - men et ønske om at få sagen afsluttet, men det må tage den tid det tager.

God weekend

Sven

super. Sandt og sige gør det, ud over corona afgørelsen ingen forskel for dig, for du kan ikke afslutte før 15/3 2024 når din årsopgørelse for i år er klar til dine tal for 2023. Du bør kunne afmelde moms uden at det lukker virksomheden men det må du sikre dig. Så har du ingen aktivitet eler andet, men er du stadigt momsregistreret skal du alene huske 0 moms indberetninger, så ligger alt bare brak og venter på coronaafgørelsen og din årsopgørelse næste år, hvor du krydser af for at have lukket (og så skal der lige svares lidt på aktiver købt med momsfradrag som jo ikke bare må beholdes en skal indgå i beskatningen

Vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for yderligere svar.

mvh

Sven

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)