Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at finde fejl i min aktiv/passiv balance

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, så prøver jeg lige igen, fordi min tidligere tekst forsvandt :-(

Jeg kan ikke få min aktiv og passiv balance til at give mening i år, og jeg er helt blank på hvor fejlen opstår.

Aktiver 2022:

Færdiggjorte udviklingsprojekter: 39.416

Likvid beholdning: 9.762

Aktiver i alt: 49.178

Passiver 2022:

Registeret kaptial: 40.958

Overført resultat: -5.828

Lån fra ejer: 15.298

Passiver i alt: 50.428

Jeg kan slet ikke gennemskue hvor fejlen på 1.250 opstår henne eller hvad jeg har gjort forkert i år vs de sidste fire år, hvor jeg har gjort alt korrekt. Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

det tror jeg ikke nogen finder ud fra de tal. Du må nok finde en online bogholder og så kan det være godt at beskrive, om duer et ApS eller en EMV (formoder du er et ApS med den registrerede kapital -  og så hvilket regnskabsprogram

En balancefejl på 1250 kan reelt dække over mange forskellige fejl og så gar 101.250 kr galt i aktiver og 100.000 galt i passiver

Nogen gange kan det hjælpe at eksportere til excel og ellers ofte, at gå banken igennem, bankkonto fra netbank mod alle posteringer under bank i regnskabsprogrammet

De fleste regnskabsprogrammer ville normalt have skreget op da posteringer ikke balancerede, så derfor oplys regnskabsprogram, men jeg tror ikke du kommer uden om selv at gå alle posteringer igennem, eller betale en online bogholder/revisor for det

god vind med det i alle fald

john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John, tak for svaret. Jeg endte med at finde problemet efter flere timers søgen, men værdsætter tiden du tog til at skrive et grundigt svar.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)