Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis jeg opretter enkeltm. virksomhed i anden persons navn, hvilke rettigheder mister jeg så ifb. med virksomheden?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg opretter enkeltm. virksomhed i anden persons navn, hvilke rettigheder mister jeg så ifb. med virksomheden?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det giver ikke nogen mening det du skriver. Du kan ikke oprette en enkeltmandsvirksomhed virksomhed i en anden persons navn. 

Tilmeldt 29. Jun 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså personen opretter enkeltmandsvirksomheden, men det er mig som driver den i virkeligheden. 
Jeg har mine årsager til, hvorfor jeg ikke ønsker at have mit navn stående som ejer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

simon3495:

Hvis jeg opretter enkeltm. virksomhed i anden persons navn, hvilke rettigheder mister jeg så ifb. med virksomheden?

alle - 100% alle, som du ikke har skriftlig aftale om og får løn med skattetræk udbetalt af ejeren. Derudover klar risiko for dom for stråmandsvirksomhed

Det kan slet ikke fungere ordentlig og er ikke lovligt ganske enkelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

simon3495:

Altså personen opretter enkeltmandsvirksomheden, men det er mig som driver den i virkeligheden. 
Jeg har mine årsager til, hvorfor jeg ikke ønsker at have mit navn stående som ejer.

Den eneste adgang til det er at ejeren ansætter dig som lønmodtager, og personligt indestår for alle dine handlinger.

Hvis du har forbud mod at drive erhvervsvirksomhed er jeg sikker på der er store begrænsninger i hvad du må, men personen der eventuelt opretter virksomheden er 100% ansvarlig for alt med hele deres formue...

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som en stråmand, det er ulovligt, ligegyldig hvad dine årsager til ikke at ville have dit navn til at fremgå på virksomheden er. Jeg tror ikke du finder nogen herinde der vil give dig en guide til det du efterspørger.

Mit klare råd ville være at drive virksomheden helt normalt, i eget navn.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)