Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lukning af holding ved betalingserklæring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det korrekt opfattet at ved lukning af holdingselskab ved betalingserklæring tilfalder værdierne i selskabet selskabets ejer, eller skal underliggende driftsselskab først købes ud.

(fejloprette holdingselskab med kapital på 40.000 som er investeret i drift aps)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke lukke holding før drift - så har drift jo ingen ejer så det skal ud først. Trøst  dig, der er SÅ mange der fejlopretter holding for stifteselskaber overreklamerer fordelene ofte, frem for seriøs rådivning. 

Du skal lukke drift først og det ønsker du ikke, så du er nok ude i at måtte kontakte en revisor og få lavet en anpartsombytning - som jeg ikke ved nok om, men som også bruges den modsatte vej, hvis man ønsker et holding skudt ind over et eksisterende drift - så det må også kunne gøre den omvendte vej - se https://johnhannover.blogspot.com/2019/01/holding-efter-drift-er-etableret.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Man bliver aldrig for gammel til at lære. 

Min tankegang var at at når et selskab lukkes må de værdi der er i selskabet tilfalde selskabets ejer, ellers kan jeg ikke se hvor de skulle havne.

Alternativ kan man vel købe driftsselskabet ud af holding, så står værdien i banke i stedet for i anparterne og disse penge må vel alt andet lige tilfalde ejeren af holding ved lukning af dette.

Jeg har godt læst om en fusion af holding ned i drift, men synes en lukning ved betalingserklæring var en let fremgangsmåde - men det var det så ikke.

mvh

Sven

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Sv J:
Min tankegang var at at når et selskab lukkes må de værdi der er i selskabet tilfalde selskabets ejer, ellers kan jeg ikke se hvor de skulle havne.
ja værdier men det er jo ikke stole og borde og varer og DATTERselskaber - når det lukkes skal det realiseres til markedspriser og alt stå kontant og så slutregnskab og selvangivelse. At sælge datter til dig personligt fra holding inden giver ikke lige mening som jeg ser det - men du skal via en revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for præcisering - det må blive en tur til revisoren.

mvh

Sven

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)