Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af skat ved manuelle betalingsmetoder?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gerne starte en lille virksomhed hvor jeg sælger fodboldtrøjer og jeg ville primært sælge til hele europa. men jeg har et spørgsmål. Hvis man nu benytter sig af en manuel betalingsmetode som fx paypal hvor køberen går ind på hjemmesiden og lægger sin ordre og derefter for oplyst en Email som vedkommende manuelt skal sende betalingen til. skal man så betale skat af indkomsten? Jeg ved at man skal betale skat men jeg er i tvivl om det kun er hvis man bruger en rigtig betalingsgateway og ikke ens egen konto men en bussnies konto? ( Jeg skal ikke betale moms da jeg stærkt regner med jeg kommer til at tjene under de 50 tusind på et år)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er personlig virksomhed må du få penge på en personlig konto men mig bekendt kræver også paypal erhversaftale hvis det er erhvervsmæssig handel

Du skal føre regnskab og bruge et regnskabsprogram der overholder bogføringsloven og ud fra det skal du forskudsregistre dit overskud og angive udvidet årsopgørlse

Skat har ikke at gøre med hvilken konto i øvrigt - 

Moms er ved salg 50 t på alle 12 mdr perioder, ikke fortjeneste

Dine kunder uden for EU får told og moms på købet når de modtager fra dig


Pas meget på med logoer osv på fodboldtrøjer da klubberne og landsholdene er meget aggresive med at sikre mod salg af kopi og logo misbrug - og så kan det blver for alvor dyrt

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)