Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

One Stop Moms

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Her d. 29/7 har jeg stadig ikke fået adgang til at indberette One Stop Moms for Q2/2023. Fristen er d. 29/7 og der plejer altid at være åbent for indberetninger nogle dage inden fristen.

Er der andre der oplever det samme - altså at de endnu ikke har fået mulighed for at indberette One Stop Moms for Q2/2023?

VH. Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du før haft adgang, og hvis ikke, er du så stensikker på, at du ER korrekt tilmeldt one stop shop moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har været tilmeldt siden ordningens start og for Q1/2023 indberettede jeg som normalt. VH. Anders 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Virkede fint for mig da jeg gik ind i går og indberettede.
Tænker du skal prøve igen og se om du er logget korrekt ind på Skat.dk

Som John skriver - er du sikker på at du er tilmeldt One stop moms ?
Du modtager en bekræftelse efter tilmeldingen - før er det ikke muligt.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pilde.

Meget mærkeligt. Jeg kan se i registreringsoplysningerne, at jeg er tilmeldt. Så alt ser helt normalt ud.

Som skrevet indberettede jeg normalt for Q1/2023. Jeg har ikke hørt, at der skulle være sket noget siden da.

Det er en ret ubehagelig situation for mig. Jeg ved, at når jeg ringer i morgen kommer jeg til at skulle snakke med 3-5 medarbejdere, som ikke kender til ordningen og som bare siger, at det er hos mig, der er en fejl.

Jeg har prøvet med de tre browsere jeg har (Chrome, Safari og Firefox) og det er samme besked jeg får. Der står, at der ikke er nogen kommende indberetninger, der skal laves. Så der er slet ikke åbnet for mig på nuværende tidspunkt.

VH. Anders

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

fristen bliver automatisk åbnet den 1 juli. Kan det være at du ikke logger ind som ERHVERV, men som privat?

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Nej, jeg er logget ind som erhverv.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm... Kan du have indberettet tidligere og glemt det ?
Har du set under listen over tidligere indberetninger om den står der ?

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har snakket med SKAT her til morgen fra kl. 900 og til kl. cirka 913. 

Det var en positiv snak og de var til at tale med. Det var en fejl i deres system og der var flere med samme problem.

De arbejder på højtryk for at få det løst - og de vil kontakte mig.

Den venlige og imødekommende medarbejder fra SKAT bad mig lave en manuel indberetning (via beskedsystemet) - så det gjorde jeg. Overførte også momsbeløbet til min skattekonto selvom det virker lidt bagvendt.

Hvorom alting er var hende jeg snakkede med lydhør - og jeg er åbenbart ikke den eneste, der ikke kan få adgang.

Jeg håber generelt, at deres One Stop Moms system kan blive lidt mere stabilt.

Jeg fornemmer, at SKAT er totalt pressede med hensyn til midler til både edb-systemer og medarbejdere.

Tak for hjælpen herinde Pilde og John.

VH. Anders

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

.... så har de kl. 1537 skrevet følgende til mig (dette er nok kun relevant for andre i samme situation som min virksomhed):

Hej Anders 

Vi har nogle tekniske udfordringer i øjeblikket med virksomheder der er registreret før 1. juli 2021 ikke kan lave indberetningen i Moms One Stop Shop. Vi arbejder hårdt på at få det op og køre igen.

Da I ikke har en åben periode fra 2. kvartal 2023 vil I heller ikke få en påmindelse og derfor vil I heller ikke få pålagt renter og gebyrer fra de andre EU-lande på grund af manglende indberetning. 

Venlig hilsen

xxxxx xxxxx

Skattestyrelsen

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)