Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importere ikke mærkevarer ? Told og skat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej et hurtigt spørgsmål om man må få en privat person til at sende ikke mærkevarer ( t shirts ) til en anden privatperson uden at den bliver taget i told og skat ? Hvis den bliver taget hvor meget skal man så betale ? Altså det er ikke mærkevarer fx alt det Nike osv osv,
Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis der er tale om en lejlighedsvis gave uden nogen form for betaling, som er til dit og/eller medlemmer af din husstand personlige forbrug, skal du kun betale moms og told, hvis værdien overstiger 360 kr.

Ellers skal der betales 25% moms, evt. told og gebyr for fortoldning (ca. 160 kr.).

Der ud over skal du forvente en bøde på 2x told og moms, når der er tale om en forsætlig unddragelse.

Hvis f.eks. mængde, mange forskellige størrelser eller andet indikerer at der er tale om varer til videresalg, vil det givet have yderlige konsekvenser, hvis du ikke er importregistreret, momsregistreret etc.

Tilmeldt 31. Jul 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tusind tak for svar,

Der er tale om til eget forbrug 100% og det er mig som der betaler varen og han sender den til mig som pakke og det drejer sig om 8 t shirts til en samlet værdi 683,15 kr

Ved du hvad jeg kommer til at betale i told og skat så:-) ?
Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Når værdien er under €150 skal du ikke betale told. Du skal derfor forvente at skulle betale ca. 330 kr.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)