Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb i EU - købsmoms

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt råd igen, det er ikke noget jeg leger dog, har levet af min virksomhed siden 2015:-)) 

 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kolibri2:

Godt råd igen, det er ikke noget jeg leger dog, har levet af min virksomhed siden 2015:-)) 

så du praler med at du har ikke lavet regnskab med korrekt moms i 8 år. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kolibri2:

Hej John , er ikke helt med på hvad du forklare. Jeg ved godt jeg ikke betaler moms af købet, og jeg skal selv/regnskabsprogrammet ligger det oveni? Jeg er selvfølgelig importregistreret og har momsnummer, som opgives i forbindelse med.

Kan du give et eksempel: jeg køber en varer i Frankrig for eksempelvis €13,42/kr.100,-, og det beløber sig til i alt 125, ikke? Havde jeg købt varen i DK, havde jeg kunne trække de 25 % fra igen, det kan jeg ikke da det er købt i udlandet?

Tak for din tid.

hvis du køber i Frankrig og opgiver momsnummer så leveres reverse charge og koster det 100 kr så er det hvad du betaler og ikke 125

Der lægges 25 kr på erhvervelsesmoms og samme 25 kr lægges på din alm købsmoms (gør programmet selv) og dermed betaler du 100 kr  helt samme som hvis du købte i Danmark

Måske du ikke ser, at der lægges de 25 kr (%) på købsmoms direkte men kun de 25 kr erhvervelsesmoms, men den ER udlignet i regnskabet med sanne beløb på købsmoms

Din bogholfer burde kunne forklare det

Importregistrering er kun til import = uden for EU og ikke Frankrig og det er helt samme sag. 25% på importmons varer kommer på salgsmomsen men HELT samme 25 % lægges direkte på din købsmos så det er helt neutralt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten:

Kolibri2:

Godt råd igen, det er ikke noget jeg leger dog, har levet af min virksomhed siden 2015:-)) 

så du praler med at du har ikke lavet regnskab med korrekt moms i 8 år. 

det er jeg ikke så sikker på. Jeg kan tro han, som mange andre, ikke forstår, at regnskabet lægger de 25% på som erhverelses. Og importmoms og kun ser det tal når han momsindberetter, men.- han ser ikke, og ved ikke, at det samme beløb er på hans almindelige købsmoms

Det er et gæt fra min side, men da han skriver hans bogholder fortæller … og det lægges på konto for varer EU osv, så tror jeg som det err i orden, han ved bare ikke momsen ikke koster - men rent mit gæt :) 

Det er i alle fald noget jeg har set masser af gange

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

  Yes

Karsten:
så du praler med at du har ikke lavet regnskab med korrekt moms i 8 år. 

Fed humor- godt sagt Wink

Tilmeldt 21. Jun 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super tone du holder dig! Praler? Forstår ikke helt, jeg har både bogholder og revisor, og ja er ikke moms ekspert, men spurgte til en dybere forståelse ved import.  Kan du ikke være sød at smutte et andet sted hen med dine nedladende kommentarer, det her er et sted hvor profesionelle søger råd. 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Kolibri2:
det her er et sted hvor profesionelle søger råd. 

Skype-Giggle

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kolibri2:
og ja er ikke moms ekspert, men spurgte til en dybere forståelse ved import.

Stop nu lige en halv, der er tale om helt basal moms viden som du for længst burde have sat dig ind i når du begynder som importør.  Det handler vist mere om at  ikke gidet at læse på lektien! 

Du kan sågar få hjælp hos SKAThttps://skat.dk/data.aspx?oid=492 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)