Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modregning af tidligere års underskud i overskud

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Mit ApS er begyndt at give overskud. Jeg har to tidligere år med underskud.

1: Kan jeg modregne begge tidligere års underskud i dette års overskud, så jeg i selvangivelsen til SKAT medtager de to tidligere underskud i rubrik 003 (anvendt skattemæssigt underskud fra tidligere indkomstår).

2: Skal dette også reflekteres i årsregnskabets "Skat af årets resultat" (konto 9400 i Dinero) ? -eller skal der her stå fulde 22% af resultat før skat ?

3: Jeg kan ikke se at mit bogførings-program (Dinero) holder styr på underskud fra tidligere år (har en slags skatte-saldo, hvor underskud også regnes med - det havde måske været naturligt at gøre det med en postering af et positvt beløb i kontoen "Skyldig regnskabsskat"). Jeg kan heller ikke se at min revisor har lavet posteringer der skulle holde styr på summen af tidligere års underskud - Er det bare noget man holder styr på uden om Dinero (bogføringen), og så trækker fra de 22% af overskudet i år, når man bogfører "Skat af årets resultater ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan da høre Dinero support hvordan de gør men hovedsagen er jo at de underskud skal være korrekt registrerede i skats underskudsregister i de to år der var underskud
Du skal ikke rode med det der selv når du har en revisor som du skriver - så skal denne vide hvordan man indberetter i både årsrapport og selskabsselvangivelse 

Først og fremmest skal jo alle tre år formentlig have skattereguleringer fra drifts overskud til skattemæssigt. Du skal angive den skattepligtige indkomst for året og og eventuelt underskud fra de sidste år

Brug hjælp frem for at rode selv, med mindre Dinero har noget der mod betaling giver dig tal til selvangivelsen ligesom de i alle fald i support kan forklare om konto 9400 som er årets selskabsskat - og endeligt er der jo mange der betaler acontoskat - og så er der også der en anden bogføring - og underskud de tidl år fremgår af disse og har påvirket egenkapitalen de år, helt så det vil gøre det i år

Når jeg læser gør det selv ApS regnskaber er der fejl i næsten alle ligesom jeg ved kontroller ofte viser, at gør det selv folk ikke har lavet korrekte skattereguleringer mm. det koster ikke en herregår at få en der kan til at lave det online

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)