Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ompakning af olier til vipper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har lige et spørgsmål omkring en kunde jeg har haft i dag som fortæller følgende:

Hun køber en special olie til skønhedspleje (ikke fødevarer) på 1000ml som hun ompakker til mindre størrelser og derefter videresælger til kunder. Hun bruger den samme ingrediensliste fra det oprindelige produkt, og kommer det på de “nye” produkter. Så blev vi begge i tvivl om, om det egenligt var noget hun måtte. Hun mener at i og med det ikke er fødevarer og at hun har købt produktet og derfor ejer det, må hun gerne ompakke det og videresælge det til en fortsat billig pris. Hun mener ikke hun skal søge certificeringer fordi selve produktet på 1000ml i forvejen har certificering og er derfor godkendt.

Er der nogen der har mere viden omkring dette? Vi forsøgte også at Google det og som udgangspunkt når det ikke er fødevarer, så har hun ret. Syntes bare det lød lidt underligt at man bare kunne genbruge et andet produkt på en “bedre” måde ☺️

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis hun ikke bruger det oprindeligt produkt navn, burde der ikke være nogen problemer.  Men håber hun er klar over at det nu er hende der står med produktansvaret. 

iøvrigt skal produktet anmeldes. 

 https://mst.dk/kemi/kemikalier/fokus-paa-saerlige-produkter/kosmetik/ansvarlig-person/anmeldelse-i-eus-kosmetikdatabase/ 

Dreamkeeper:
Hun mener ikke hun skal søge certificeringer fordi selve produktet på 1000ml i forvejen har certificering og er derfor godkendt.

Det lyder lidt mærkeligt, for mig bekendt findes der ingen godkendelse.

Tilmeldt 21. May 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der noget hun skal gøre eller indhente certificeringer ift produktansvar eller skal hun blot have en forsikring der dækker kunderne? 

det lyder lidt mærkeligt for mig at man bare kan bruge et andet produkt og registrere det i nyt navn og så er det det 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår ikke hvad det er du mener med certificering?  Hun er ansvarlig hvis produktet forvolder skade på andre personer, så en produkt ansvarsforsikring vil være en god ting.  Iøvrigt vil det være ret risikabelt ved at sælge andres produkter, da man aldrig med sikkerhed kan vide hvilke stoffer produktet indeholder. Når du markedsføre et kosmetisk produkt, skal det registreres,  det vil også gælde for det omhældte produkt. 

Men frem for at bruge et eksisterende produkt, hvorfor så ikke få lavet jeres eget produkt, da det vil være langt billigere. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)