Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance for tøj

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 23
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino,

Jeg har et helt nyt produkt inden for jagt, som jeg gerne vil sælge ud i nogle jagtbutikker. Jeg ved bare ikke hvad prisen skal være for forhandlerene, det går selvfølgelig an på omkostninger, men jeg har ikke rigtig nogle omkostninger udover produktprisen lige nu. Jeg tænker mit produkt skal koste 600-700 kr. Mit spørgsmål er egentlig bare, hvor meget avance butikker normalt har i jagtbranchen/beklædningbranchen? Hvis det er noget man kan svare på!

Jeg vil helst ikke sælge mit produkt for dyrt eller for billigt til forhandlere, så håber mit spørgsmål giver mening og nogle kan give et svar

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne jo prøve at lave en retrograd kalkulation. Så ser du resultatet for om dine indkøb er ok.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor tager du ikke en snak med nogle jagtbutikker om dit produkt og hvad man skal forvente af avance. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Viborg:
jeg vil helst ikke sælge mit produkt for dyrt eller for billigt til forhandlere, så håber mit spørgsmål giver mening og nogle kan give et svar

Sådan mener jeg ikke det er ret at tænke. Prisen afgøres af hvor pris per stik gange antal solgte stik giver bedst dækningsbidrag

Det kan sagtens være, at det at sænke prisen 10% giver 40% mere salg og måske bedre dækning og overskud  eller at hæve den 10% slet ikke betød noget for antal solgte
Det er priselasticitet som "proff navn" og, det mener jeg er hvad styrer generelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Mar 23
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker, hvis der kommer en helt grøn iværksætter, at de presser prisen ned, for at lave en god forretning. Men det kan godt være jeg skal det

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Viborg:

Jeg tænker, hvis der kommer en helt grøn iværksætter, at de presser prisen ned, for at lave en god forretning. Men det kan godt være jeg skal det

jeg tror heller ikke på, at de større indkøbere åbent fortæller dig hvad deres markup er eller hvad du kan få for din vare, uden at skele til egen forretning

Du vil også opleve, at det er noget forskelligt i butikker indbyrdes og i online  og - fra brand til brand. Du må finde noget der ligner dine produkter, og lede efter hvad du kan finde det til engros, som EN af mulighederne i alle fald
Det er ikke spor let at komme ind på et nyt marked med den type varer, så det er let noget med at prøve sig lidt frem også - 10 butikker får en pris, 10 andre en anden, 10 andre en 3 osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jul 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Emil,

Jeg har tidligere hørt at butikker ganger indkøbsprisen eks moms med 2.5 for at få udsalgsprisen med moms.

Men enig med andre, gå ud og snak med butikker.

Rune

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

RuneJacobsen:

Kære Emil,

Jeg har tidligere hørt at butikker ganger indkøbsprisen eks moms med 2.5 for at få udsalgsprisen med moms.

Men enig med andre, gå ud og snak med butikker.

Rune

det er heller ikke en helt skæv gange faktor, men den kan for visse varer være både lavere og højere, men som ren skud-start er 2,5 ikke tosset i tøjbutikker

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Emil

Den nemmeste måde for dig er at sammenligne produkter i det sortiment du har fået adgang til, med produkter du finder på markedet i forvejen. Jeg er så naive at jeg ikke forventer at dine produkter ikke kan sammenlignes med noget der findes i forvejen.

Hvis du så ser efter hvad f.eks. et tilsvarende produkt koster i butikken, trækker momsen fra, og trækker derefter 50% fra. Hvordan vil prisen på dit produkt så se ud. Er der en avance til dig, eller er den forsvundet.

Hvis der er en fornuftig avance til dig, vil jeg arbejde efter den model.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Indenfor tøjbranchen arbejdes der ofte med en kalkule på 2-3 gange indkøbsprisen ex moms.

Dvs koster dit produkt 100 kr, vil butikkerne sælge det til 200-300 kr afhængig af de aftaler, som der laves. Jo mindre kreditbinding og risiko butikkerne har, jo mindre avance har de typisk. 

Og indenfor niche brancher, som f.eks jagt, kan produkter sagtens have faktor 3 eller mere, fordi det er niche brancher.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)