Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man videresælge gavekort?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har kontaktet en række firmaer i Danmark, hvor jeg har forklaret dem at jeg gerne vil købe deres gavekort, for 50.000-300.000kr af gangen.

Jeg bliver afvist af de fleste - fordi jeg har i sinde at videresælge deres gavekort. Ved dette salg tager jeg en provision på 1-10% (omvensklingsgebyr hos firmaet)

Jeg har forklaret forretningerne min forretningsmodel, er CVR registreret og har orden i mine vilkår - og sat mig ind i de nationale regler omkring gavekort.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide - behøver jeg overhovedet deres godkendelse? Nogle får har b2b vilkår der hedder "hvis vi formoder du vil videresælge vores varer, har vi ret til at annullere din ordre" (egentligt lovligt?)

Men burde jeg ikke bare kunne købe deres gavekort, uden nogen form for godkendelse?

Jeg er meget, meget overrasket over at disse store kæder i Danmark ikke vil lade mig købe deres gavekort, og skabe både en storm omsætning, og mere floor-traffic. Nogle af dem er sågar allerede i et samarbejde med sendentanke.
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke noget i vejen for at du køber alle de gavekort du ønsker, med det kan være et problem at sælge dem igen med avance, det har jeg ikke set at nogen tidligere har gjort og de personer som hopper på den, vil jeg betragte som dumme, medmindre du forsøger at købe gavekortene med en rabat, som så er det du tjener på gavekortene.

Det må af din afregning med dem der vil købe gavekort af dig tydeligt fremgå at købesummen for gavekortet overstiger gavekortets pålydende værdi.

 

Hvis de tænker sig om og ser hvem der har udstedt gavekortene, bør de finde ud af, at de blot kan købe gavekortene hos den udstedende forretning uden din avance.

Måske kunne du nærmere forklare hvad du havde tænkt dig og hvad du har fortalt de virksomheder du vil købe gavekort af, siden de værger sig ved at sælge en stor mængde gavekort til dig.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 7. Oct 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit svar Jørgen. Jeg har sendt dig en e-mail.
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må gerne så vidt jeg er informeret videresælge gavekort.

Men som jeg forstår det, så vil du købe gavekort fra virksomheder billigere en gavekortets egentlige værdi? (Som er din avance, når du videresælger dem?)

Er det samme forretningside som sendentanke og lignende du vil lave?

Som du allerede har oplevet så er det svært at få de store butikker/kæder med på de ide. Når du har en masse af deres gavekort, så er det deres "brand" du står med.

De vil ikke risikere at de bruges til at blive markedsført sammen med et andet produkt eller virksomhed de ikke vil sammenlignes med.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)