Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettelse i faktura (ny faktura) - kan jeg stadig opkræve rykkergebyr?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har solgt bøger til en butik, og ved manglende betaling fremsendt en rykker.

Længe efter får jeg en mail tilbage om at butikken vil have et ISBN nummer på fakturaen

Jeg vil gerne hjælpe dem med dette, trods tiden brugt på at skulle oprette en kreditnota og fremsende ny faktura.

Men grundet sagens forløb mener jeg også det er rimeligt at de betaler rykkergebyret.

Kan ovenstående forenes eller er der kun de to muligheder: 1) ny faktura og drop rykkergebyret, 2) sige nej til at ændre fakturaen?


PS: køber kan ikke være i tvivl om ISBN nummeret da mit forlag kun sælger én titel, hvilket en medarbejderen hos køberen tidligere har medgivet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det lyder ikke som en fremgangsmåde der vil skabe goodwill for dine bøger, men valget er jo dit. Der er ikke lovkrav om ISBN på faktura men ret standard for bøger

Du skal jo så ikke regne med mere fra DEN kunde. Jeg ville aldrig andet end sende ny faktura uden rykker i normale fald. Kunden har ikke altid ret, men at nægte kunden meget simple services er normalt et skidt valg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er fuldstændig enig med John.
Jeg vil gerne tilføje en sætning, som jeg for 25 år siden lærte af en kunde: "Du har ret, men måske er det klogt, ikke at bruge din ret".

Derudover:
Du skriver, at du har sendt en rykker - det tolker jeg som ÉN rykker. Der må du have pålagt et gebyr på kr. 100,00. Mellem virksomheder må du også pålægge et kompensationsgebyr på kr. 310,00 - så vi taler her om kr. 410,00. Du bruger nu også tid på at gruble over det, og skrive om det på Amino. Spørg dig selv: hvor meget tid vil du bruge på det, og hvor meget er din tid værd?

Albert

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville mene du har de to muligheder du selv stiller op.

1. Kreditér faktura, send ny faktura.

2. Slås med dem.

Jeg ville mene du var langt bedre stillet med den første mulighed. Hvis du sender en kreditnota på fakturaen erkender du samtidig at den var fejlagtig, og af den årsag vil rykkergebyret heller ikke være berettiget. At de holder dig hen er selvfølgelig surt, jeg ville da personligt også selv sende en ny faktura med 8 dages forfald, går de over vil jeg selvfølgelig handle hurtigt på det, da de har haft rigeligt med tid.

Hvis du mener du har alt på det rene, og ikke gider at efterkomme deres ønsker, kan du selvfølgelig slås med dem, det virker bare ikke som den umiddelbart bedste løsning. Hvis aftalen har været at fakturaen skulle inkludere ISBN nummer skal det selvfølgelig efterkommes, ellers har de som udgangspunkt ikke krav på ændringen. Jeg ville dog ikke vurdere at det er den kamp du skal tage hvis det kan løse sig med en rettet faktura og kort kredit.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår godt din frustration, men hvorfor er det rykker gebyr så vigtigt for dig? 

Start med at stram op på din ryukker procerdure, hvor du rykker meget hurtigt efter manglende betaling, enten skrifligt eller telefonisk - følg hurtigt op på din rykker hvis der ikke betales.  I den konkrate situation ville jeg lave en ny faktura uden rykkergebyr med en meget kort betaliigsfrist og følg promte op med rykker om nødvendigt. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)