Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervkonto til mit holdingselskab

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 14. Mar 23
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mine to partner og jeg har et holdingselskab, som ejer nogle andele i vores driftselskab. Vi har ingen planer i driftselskab om at betale udbytte til vores holdingselskaber i de første par år, så der ingen aktivitet i vores holdingselskaber. Mit spørgsmål er, om vi behøver at have en erhvervkonto til vores holdingselskaber når der alligevel ikke er nogle ind eller udbetalinger. Hvis vi ikke behøver at have en konto, kunne vi spare de penge, som ryger ud at vinduet, da vi ikke bruger vores holdingselskaber til noget endnu.

Håber spørgsmålet giver mening

Venlig hilsen

Emil

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har en eneste krone på dit holding likviditet så er det vel ikke som sådan et krav - Har du kroner i banken skal det være på holding CVR konto og intet andet - det gælder jo også for kapitalen når den flyttes fra stifteselskab til Holding som første huk med mindre revisor vil flytte direkte uden om holding via klientkontoen ved stiftelse af drift og drift så tager alle pengene

Hele selskabskapitalen mm skal jo så stå i drift og intet tilbage i holding - jeg ville synes det var rod at spare bort for der kommer ofte lidt frem og tilbage i et holding . selv om drift jo i princip kan låne holding penge til skatten, osv . men være helt uden konto i et CVR i form af ApS ville jeg ikke vove


Derimod skal I huske at arbejdsskadeforsikring er lovpligtig for jeres drift OG begge jeres hulding for den som står som reg. dir i seskabet . bod 5000 kr per mangel + gebyr for 3 år tilbage https://startupadvisejh.blogspot.com/2019/05/arbejdsskade-forsikring-kort.html 

I skal også være med på selskaberne fremad skal overholde digital bogføringslov og derfor bruge betalt regnskabsprogram 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Mar 23
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tusind tak for svar.

Så det er ikke en lov at man skal have en erhvervkonto til et Holdingselskab? Men vi kunne få oprettet en konto, hvis det blev aktuelt at vi skulle flytte nogle penge.

Skal vi også have et betalt regnskabsprogram, selvom der ikke er noget aktivet i det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Viborg:

Hej John,

Tusind tak for svar.

Så det er ikke en lov at man skal have en erhvervkonto til et Holdingselskab? Men vi kunne få oprettet en konto, hvis det blev aktuelt at vi skulle flytte nogle penge.

Skal vi også have et betalt regnskabsprogram, selvom der ikke er noget aktivet i det?

Nej ikke anden lov end ingen penge må stå privat Jeg ved ikke, om ikke en bank vil være skeptisk i forhold til driftskonto hvis ikke drifts ejere trods alt også harn en konto, men det hører du jo bare banken om

- Ja til digital bogføring som kun de betalte programmer mig bekendt vil overholde fra 24 og samme med arbejdsskadeforsirking - de er ikke afhængigt af aktivitet ud over at reg direktør jo har ansvar og pligter med regnskab osv

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Opret en revolut business konto, den virker ganske fint til holding selskaber der intet aktivitet har, og den koster intet. 

Tilmeldt 14. Mar 23
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Når den nye bogføringslov træder i kraft, kommer der egentlig en udgift i selskabet, kan jeg så stadig bruge en revolut business konto gratis?

Tilmeldt 14. Mar 23
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undersøgt det, og det ser ud som om at man godt kan bruge revolut free, hvis man har planlagte betalinger. Men kan jeg godt stifte bank, når mit holdingselskab begynder at få noget mere aktivitet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Viborg:

Jeg undersøgt det, og det ser ud som om at man godt kan bruge revolut free, hvis man har planlagte betalinger. Men kan jeg godt stifte bank, når mit holdingselskab begynder at få noget mere aktivitet?

jeg vile da tage revolut fra start men hvis hele kapitalen i holding er borte ved stiftelse af drift (jeg læser dig som I er to ejere og så er det ofte kun 20.000 ud af de 40.000 kr som er skudt videre i stiftelse af drift) så er der jo fra start behov for den

OM drifts bank er kede af holding har udenlandsk bank kan være en risiko, hvis der går penge mellem drift og holding, men det er jo ikke planen heller

Holding får normalt ikke aktiviteter ud over udbytte fra drift og der kan I jo tage løn i drift med samme skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke et krav at alle selskaber har en NEM konto?  

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 609
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Er det ikke et krav at alle selskaber har en NEM konto?  

Er det ikke kun hvis man skal modtage penge fra skat?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)