Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af ferieboliger udenfor landets grænser

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Brædstrup
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 42
Fra  BRANDI Living - BRANDI Living Agentur Skrevet kl. 06:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.
Jeg håber, en af jer kan hjælpe mig med mine tvivlsspørgsmål :-)

Jeg er ved at oprette et selskab, der har til formål at promote ferieboliger udenfor landets grænser.

jeg er ikke ejer af ferieboligerne, men har en kontrakt på at formidle udlejningen. Udlejninger der kommer fra mig honoreres herefter ex. månedligt.

Dvs, der kommer en opgørelse fra det udenlandske selskab, og beløbet overføres til min virksomheds konto.

Det udenlandske selskab er hjemmehørende i Schweiz. Da dette er et honorar/provision skal der så svares moms af beløbet fra Schweiz?
Jeg skal ikke fremsende faktura, det er en afregning.

Et ApS, der kun har til formål at promote og udleje ferieboliger via web, skal der tegnes forsikringer? lovpligtige? 

Såfremt det udenlandske selskab har til huse INDENFOR EU, er reglerne så anderledes?

Mange hilsner
Susanne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Momsen springer jeg over - den er ikke simpel men umiddelbart er det momsrubrik C (uden moms uden for EU) undersøg det hos andre

Ja arbejdsskadeforsikring for den reg direktør er lovpligtig (bod 5000 + 3 års gebyr) men der er mere i det

Tal med en revisor om momsen, om hvem der fakturerer kunden og har ansvaret overfor kunden hvis noget går galt. Er I rene agenter, er det ret ligetil og kun arbejdsskadeforsikring

Se at få en bank på for banker elsker ikke nye firmaer med udenlandske indtægter alene, men det kan sagtens lykkes, bare få det på plads

Jeg kan ikke ud over momsen som mulig reverse charge indenfor EU se forskel inden for og udenfor men det er et projekt der skriger på, at du sætter dig personligt med en dygtig revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brædstrup
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 42
Fra  BRANDI Living - BRANDI Living Agentur Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John,

Heldigvis er der ikke et problem med bank-konto, den er på plads. 

Men ja, må sætte mig med min revisor.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)