Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navn på modtaget faktura

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at have set et indlæg, hvoraf det fremgik "at der skal stå det samme på fakturahoved, som er registreret i CVR"?

Jeg har fået lavet noget forskelligt i huset, efter tilbud, prisen holdt. Det er ok.

På tilbud stod i hovedet xxx BYG A/S.

faktura stod i hovedet xxx BYG A/S.

For at sikre, at selskabet er momsregistreret, kontrollerede jeg det på CVR. Her står "Selskabet af xx.xx.2022 ApS.

Arbejdet er udført, ingen "efterløbere", som jeg kalder det. Kontrolleret af en byggesagkyndig, der er på en teknisk skole.

Men skal jeg gøre indsigelser mod den fremsendte faktura?.
Jeg kontrollerede ikke ingen igangsættelse, da repræsentanten virkede meget troværdig. Måske skulle jeg have gjort det?

Har lige opdaget at P-Nummer har adresse:
C/O Erhvervsstyrelsen, Dahlerups Pakhus
Langelinie Allé 17

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

"

Men skal jeg gøre indsigelser mod den fremsendte faktura?.
Jeg kontrollerede ikke ingen igangsættelse, da repræsentanten virkede meget troværdig. Måske skulle jeg have gjort det?

Har lige opdaget at P-Nummer har adresse:
C/O Erhvervsstyrelsen, Dahlerups Pakhus
Langelinie Allé 17

"

Hvad er dit problem ? 

er regningen for stor, forkert eller ?

"..... Jeg kontrollerede ikke ingen igangsættelse..." hvad betyder det ?

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:
Hvad er dit problem ? 

Hans "problem" er, at det CVR-nummer, afsenderen hævder at have, ikke matcher det navn, afsender hævder at have, samt at P-nummeret, der tilhører CVR-nummeret, ikke matcher afsenderens adresse men er lig med Erhvervsstyrelsens adresse.

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder umiddelbart som om at det selskab enten er ved at blive tvangsopløst eller gå konkurs. Det sker ofte at folk lavet navnet på virksomheden om til “Selskabet af xxx“ når virksomheden bliver lukket på den måde så man “gemmer” konkurser/tvangsopløsningen hvis man starter nyt selskab og vil bruge samme navn som før.

En nem måde at tjekke det på er som regel at rulle ned i historiske stamdata, der vil man kunne se hvis navnet er skiftet.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythorap og Albert

"På tilbud stod i hovedet xxx BYG A/S.

På faktura stod i hovedet xxx BYG A/S."

Hvis dette er tilfældet, har du Pythorap, ikke noget problem med at betale for det perfekt udførte arbejde, selvom det efter din undersøgelse viser sig, at der er uoverensstemmelser i registret.

At der er uoverensstemmelser mellem de faktiske forhold og oplysningerne i registret, er ikke ensbetydende med at du kan slippe for at betale regningen. Du kan nævne over for leverandøren at du har foretaget en undersøgelse og resultatet heraf og høre hvad han siger.

Hvis du kan fremvise en kvittering på at du har betalt faktura nr. xxx som er udstedt af tilbudsgiveren xxx BYG A/S, kan du ikke få problemer.

Den moms som er inkluderet i faktura, kan fratrækkes på normal vis, hvis det udførte arbejde er sket til et firma som kan fradrage momsen.

Snarere vil jeg formode at fakturaafsender og beløbsmodtager har eller kan få problemer, idet ethvert firma har pligt til på brevpapir, fakturaer, visitkort m.v., altid har pligt til at skrive det korrekte firmanavn og CVR nr.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:
at du kan slippe for at betale regningen

Som jeg læser det, har det heller ikke været intentionen for Pythonrap. Han ville bare sikre sig at virksomheden er momsregistreret. Og der opdagede han en uoverensstemmelse.

Jeg formoder at du ikke helt forstår hvad Pythonrap skriver, Jørgen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ingen pligt til at undersøge om danske leverandører er momsregistreret korrekt når de fakturerer dig - Det har du alene ved EU salg osv

Omvendt når du nu roder dig ind i det, og ser der ikke er overensstemmelse med momsregistrering, så må du ikke betale, for så medvirker du til momssvindel - ved at DU VED det.

Du har ingen pligt til at gå i skat eller CVR når du betaler en alm dansk faktura - men nu har du taget opgaven med kontrollen på dig, og må kræve kredittnota og ny faktura fra korrekt momsregistreret CVR og så er den jo løst og leverandøren har så fået korrekt sin faktura

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Omvendt når du nu roder dig ind i det, og ser der ikke er overensstemmelse med momsregistrering, så må du ikke betale, for så medvirker du til momssvindel - ved at DU VED det.

Det ved jeg.

Jeg fik bare en besked om at YYY ApS var flyttet. Derfor kontrollerede jeg. Der fandt jeg så ud af at selskabet havde skiftet navn i 2021 til XXX af osv. Altså 2 år før jeg får tilbud, hvor der er skrevet YYY ApS, ccc vej 33, aaaa bynavn. Derfor undersøger jeg det. Jeg skal ikke have en sag på halsen, hvis jeg overfører ttt.ttt,oo og blive sagsøgt for hvidvask. DERFOR.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)