Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nedlukning af holdingselskaber

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 23
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har for nyligt stiftet et driftselskab med to andre. Vi har dermed stiftet tre holdingselskaber, så vi ejer vores holdingselskab, som så ejer 33,33% af vores driftselskab. Vi har efterfølgende fundet ud af, at der er mange udgifter ved at have et holdingselskab, som er højere end vi lige først troede. Super uprofessionelt af os, men sådan er det.

Mit spørgsmål er, kan vi lukke vores holdingselskaber igen, sådan at det er os selv personligt, der ejer vores driftselskab uden de store omkostninger? Eller er det ikke muligt eller bøvlet? Og kan jeg f.eks. godt beholde mit holdingselskab og de to andre lukker deres ned, uden det gør noget ved vores driftselskab?

Håber det giver mening

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

I er nødt til at skulle via revisor mener jeg. I kan ikke lukke holding for så er der jo ikke en ejer af drift længere, og at få drift ud af holding vil jeg stærkt råde til at få en vurdering af fra en revisor, der kan sige om I kan købe drift ud - og så lukke jeres holding
Er det helt nyt kan I nok bare købe anparterne privat fra holding først, indbetale og så lukke holding, men ellers få en revisor til at se på prisen for at købe dem ud

I er ikke alene, jeg oplever dagligt folk der har fået at vide, at holding skal man da have, og hvor det koster så meget og slet ikke giver mening, at man let kunne have ventet, og så enda brugt mere på siden at lave anpartsombytning og skyde hoding ind, hvis det viste sig vigtigt, så du er ikke alene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er der gået så godt tid mellem stiftelse og ønsket om at afvikle holding, at der næppe er genereret noget værdi. Så lad ejer af holding købe holdings anparter i drift.  og så lad holdning opløse ved egenerklæriing efterfølgende. Det tidskrævende bliver her indhentelse af skattekvitance.

Tilmeldt 14. Mar 23
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kommer der penge op i holding, fordi vi køber deres anparter ud. Skal vi så ikke betale skat af det, fordi holdingselskabet lukker og dermed skal pengene ud til os som privat person?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Viborg:

Så kommer der penge op i holding, fordi vi køber deres anparter ud. Skal vi så ikke betale skat af det, fordi holdingselskabet lukker og dermed skal pengene ud til os som privat person?

nej - holding har idag 40 t værdi hvor en del er værdi af datteranparterne (eller alt er) og det er bare værdien af datteranparter der bliver til penge kontatner og det giver  ikke skat men der skal laves regnskab og for lukning indsendes selvangivelse for holding osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

I får med stor sandsynlighed ikke gavn af holdingselskaberne lige med det samme og udgifterne er selvfølgelig ærgelige. Inden I nedlukker holdingselskaberne bør I dog lige tage en grundig vurdering af sandsynligheden for at I faktisk kommer til at få gavn af holdingselskaberne. Er der f.eks. udsigt til udbytter fra driftsselskabet eller er der en rimelig chance for at driftsselskabet en dag kan blive solgt for et pænt beløb?

Desuden er der måske en billigere vej til at løse opgaven med holdingselskaberne end den vej I har hørt om, så blot en opfordring til at være grundige inden I laver om på den etablerede selskabsstruktur.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)