Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og told ved køb fra Kina

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Animo.

Vi er en ny virksomhed der skal importere omkring 1 ton varer til en værdi af 150.000 fra Kina. Vores umiddelbare tanke var DDP levering, men som jeg har forstået det, kan vi ikke trække importmoms fra leveringen. Min leverandør anbefaler derfor CIF levering. Hvilke muligheder vil være bedst for os som købere? Vores største bekymring er garanteret lav leveringstid samt forsikring ved fragt. Der er tale om skibsfragt. Vi vil derefter selv håndtere moms og told, så vi kan få det bogført korrekt, men vi er ikke sikre på hvilken forsendelsesmetode er bedst for os.

Tak på forhånd!
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det bedste du kan gøre er at købe varen FOB havn Kina, og så selv få en danske speditør til at hjemtage varen for dig, så undgår du alle mulige faldgrupper. Leveringstiden afhænger hovedsagelig af selve sejltiden, der typisk vil være 25-35 dage, som kan variere alt afhændig af om der er tale om en direkte rute.  En anden men lidt dyrer mulighed kunne være tog fra Kina. Forsikring skal tegnes på udvidede danske beingelser og kan med fordel tegnes billigt hos f.eks First A/S https://www.first.dk/erhverv/marine/bestil-forsikring/( kontakt dem og få hjem til bestilling) 

Det giver ikke nogen at I selv vil håndtere told og moms, så hvad er grunden til det?  Har i selv den fornødne viden til det? 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 24. Oct 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for hjælpen!
Det kan være jeg har omformuleret mig forkert. Med selv at håndtere told og moms, mener jeg betaling af importmoms og told når varen ankommer til Danmark, frem for en DDP levering, hvor dette er sælgers ansvar at betale. Som jeg har forstået det, kan vi ikke trække importmoms fra leveringsprisen, da sælger har betalt dette ved DDP. Vi har ingen erfaring med import fra Kina og på trods af at vi vil foretrække dør til dør levering, vil vi også helst undgå den overstående situation. Importen er et enkelttilfælde og ikke regelmæssig import. Vi prøver derfor at undersøge om der er andre løsninger end CIF, der har samme sikkerhed som DDP, dog hvor vi fortsat kan betale importmomsen, som vi senere kan trække fra som købsmoms.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme :-)

Kan du sige nogle om hvilken type vare der er tale om?  Da der kan være restriktioner på nogle vare.

Hvis din leverandør ved noget om export, vil han med al sandsynlighed ikke tilbyde DDP, da det ikke kommer til at fungere. Glem alt om andre løsninger end FOB havn og så få en danske speditør til at tage varen hjem - meget simplet og du har fuld kontrol med prisen.

CIF er en dårlig løsning, da du ikke har nogle kontrol over de udgifter du vil blive pålagt af den danske speditør for håndtering i DK . Iøvrigt er det også vigtigt at bemærke at i CIP er der kun er krav om at tegne en forsikring på begrænsede danske betingelser, hvilket vil kunne stille dig dækningløs i nogle situationer.  

https://www.first.dk/erhverv/marine/forsikringsbetingelser-og-deres-daekningsomfang/

 Vær iøvrigt opmærksom på at I skal være importere registreret, får I lovligt kan importere vare fra 3.lande dvs. lande udenfor EU. Momsen skal ikke betales hvis du er moms registreret. 

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)