Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændre andel af ApS fra privat ejer til holdingselskab.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal til at åbne et driftsselskab, hvor mit holdingselskab ejer 75%. Hertil har jeg en partner der ejer de resterende 25%, der ikke har et holdingselskab endnu. Da vi skal have oprettet driftselskabet hurtigst muligt og han på nuværende tidspunkt ikke kan oprette et holdingselskab, er jeg ved at undersøge muligheden for om han kan eje sine 25% som privatperson, og på et senere tidspunkt overføre sin andel til hans nyoprettede holdingselskab uden alt for mange problemer?

Dertil kommer problematikken vedr. ejeraftale. Hvis overstående bliver gennemført, vil det så kræve en ny ejeraftale, eller vil den gamle stadig være gældende, så længe vi inkluderer dette i ejeraftalen?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tn1305:
jeg ved at undersøge muligheden for om han kan eje sine 25% som privatperson, og på et senere tidspunkt overføre sin andel til hans nyoprettede holdingselskab uden alt for mange problemer?

Dertil kommer problematikken vedr. ejeraftale. Hvis overstående bliver gennemført, vil det så kræve en ny ejeraftale, eller vil den gamle stadig være gældende, så længe vi inkluderer dette i ejeraftalen?

ja men der er jo en skatteproblematik hvor han bekskattes af værdistigning personlligt aktieindkomst og der skal en seriøs vurdering til ved skifte privat til holding, så det er en absolut ikke umiddelbart tilrådelig løsning at stifte privat og så holding senere, hvis han VIL holding

Ejeraftale handler om hvad der står i den og den skal så ændres fra personen til selskabet for at gælde for den ny juridiske enhed - jeg tør ikke sige om det kan beskrives på forhånd men ville aldrig lave ejeraftale uden en jurist

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)