Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig konkurs - gældssanering??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 16
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står desværre foran en mulig personlig konkurs og har ledt efter svar på flg. :

- hvorledes er man stillet efter en personlig konkurs er afsluttet (uden gældssanering) ?

Jeg har læst mig til at en konkurs er 'bagud', men hvad betyder det for hvad der må tjenes/ ejes hvis der efter en personlig konkurs stadig findes en (betydelig) restgæld?

Svar modtages med tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

efter en konkurs vil man jo generelt opleve at kreditorerne har kunne få andel i en række af ens værdier - udlæg i hus mm - og det gælder jo i princip, så længe man lever, og de holder kontakten og undgår forældelse, så får man nye midler, kan de igen trække en i fogedretten -

Er skat imellem vil de også kunne kræve pengene ind via skatten, forhøjet trækprocent

Efter gældssanering betaler man det som besluttes der, og så er sagen afsluttet og man er forfra - men det er langt fra alle der søger gøldssanering der får det og - så er der jo også frist mm http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/gldssanering.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

efter en konkurs vil man jo generelt opleve at kreditorerne har kunne få andel i en række af ens værdier - udlæg i hus mm - og det gælder jo i princip, så længe man lever, og de holder kontakten og undgår forældelse, så får man nye midler, kan de igen trække en i fogedretten -

Er skat imellem vil de også kunne kræve pengene ind via skatten, forhøjet trækprocent

Efter gældssanering betaler man det som besluttes der, og så er sagen afsluttet og man er forfra - men det er langt fra alle der søger gøldssanering der får det og - så er der jo også frist mm http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/gldssanering.html

vh John Hannover

Meget fin beskrivelse, John.

Nu skriver trådstarter ikke om der er CVR. NR. under.

Jeg har oplevet, ved et par konkurser (enkeltmandsfirmaer), at kurator skriver i afsluttende information: "Der er ikke informeret om gældssanering"?

Så er det vel kurator, der skal være behjælpelig med det, hvis det kommer så langt - eller?

Tilmeldt 16. Nov 16
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Der er tale om gæld ifb. med leje af erhvervslokale - altså gæld til privat udlejer, personlig gæld ikke til CVR.

Jeg er mest efter info omkring hvorledes man lever efter en personlig konkurs med en restgæld - i fald man ikke opnår gældssanering.

Hvis jeg har forstået rigtigt, så er der intet at hente ved en personlig komkurs, med mindre den leder til gældssanering?

Tilmeldt 16. Nov 16
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

- der er tale om persopnlig gæld, ikke til CVR.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Atish:

Tak for svar.

Der er tale om gæld ifb. med leje af erhvervslokale - altså gæld til privat udlejer, personlig gæld ikke til CVR.

Jeg er mest efter info omkring hvorledes man lever efter en personlig konkurs med en restgæld - i fald man ikke opnår gældssanering.

Hvis jeg har forstået rigtigt, så er der intet at hente ved en personlig komkurs, med mindre den leder til gældssanering?

det mener jeg jeg har svaret på nemlig - at er man personlig konkurs kan ens kreditorer forfølge en til døden i princip, med mindre man får gældssanering og man lever derfor med et begrænset antal muligheder for at eje dyrere ting og have formue - lån umuligt osv

Gælden er altid personlig hvis det er enkeltmands CVR / personlig virksomhed eller gæld som CPR person . helt ens - kun hvis det var et ApS ville man kunne være beskyttet, ellers ER det personen altid og ikke den personlige virksomhed der erklæres konkurs

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at søg på statstidende.dk, gældsanering og retskredsen du hører under, fra f.eks. 0101.23 - dd. og se hvilke advokater der har gældssanering der. Prøv at få et møde istand og hør om dine muligheder.

Her i retskredsen, hvor jeg bor, er raten høj.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)