Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cirkulær økonomi

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Solrød Strand
Tilmeldt 31. Dec 19
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Har I gode eksempler på virksomheder der har tænkt cirkulær økonomi og bæredygtighed ind i deres forretningsmodeller?

På forhånd tak for hjælpen.

 

Med venlig hilsen

Peter Flemming Teunissen Sjølin

 

Med venlig hilsen
Peter Flemming Teunissen Sjølin (petersjoelin.com)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Sjovt nok så snakker alle om bæredygtighed, men jeg har aldrig mødt nogen om kan definere hvad det egentlig vil sige - kan du selv det?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 609
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Solrød Strand
Tilmeldt 31. Dec 19
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Ravn

 

Tak for din kommentar. Jeg er lidt usikker på, hvad du egentlig vil med din kommentar på mit oprindelige indlæg om gode eksempler på virksomheder der har tænkt cirkulær økonomi og bæredygtighed ind i deres forretningsmodeller. I din kommentar stiller du et spørgsmål, eller noget der minder derom, vedrørende bæredygtighed i relation til virksomheder, og om hvorvidt jeg kan definere begrebet for dig. Nedenstående er mine hypoteser om, hvad en bæredygtig virksomhed er:

  1. Virksomhedens direktion og mulige bestyrelse har tilsluttet virksomheden til science-based targets initiative (SBTi)

  2. Virksomhedens direktion og mulige bestyrelse arbejder aktivt for at implementere rapportering baseret på science based targets, og virksomhedens udledning af drivhusgasser måles og opgøres ud fra f.eks. Global Reporting Initiatives standarder

  3. Virksomhedens direktion og mulige bestyrelse har ambition om at udlede 0 eller færre drivhusgasser ud, hvis den ikke allerede gør det, og virksomhedens strategi afspejler dette

  4. Direktionen og den mulige bestyrelse anvender aktivt FN’s 17 verdensmål i forhold til at identificere konkrete indsatser til virksomhedens strategi og virksomhedens driftsmodel.

 

Har du en bedre definition, Ravn?


Med venlig hilsen

Peter Flemming Teunissen Sjølin

Med venlig hilsen
Peter Flemming Teunissen Sjølin (petersjoelin.com)

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 31. Dec 19
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Nicolai


Mange tak. Det er et godt bud.

Med venlig hilsen

Peter Flemming Teunissen Sjølin

Med venlig hilsen
Peter Flemming Teunissen Sjølin (petersjoelin.com)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)