Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat i holding

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har netop tjekket eboksen for mit Holding-selskab, og kan se at jeg har fået et restskat for 2022, som skal betales i morgen. Normalt styrer min revisor min skat, men ham kan jeg først få fat i, i morgen, og denne irriterer mig lidt, så jeg håber nogle kan opklare mysteriet for mig :)
Jeg har betalt selskabsskat i begge mine driftsselskaber, og jeg har ikke fået udbytte.
Man bliver vel ikke dobbeltbeskattet fordi man har holdingselskab?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er holding der skal have indbetalt selskabsskatten - du må lade dig irritere til i morgen, og har du afleveret korrekt selvangivelse for begge drift og for holding med sambeskatning og indbetalt på korrekt skattekonto, så er der ikke dobbelt skat nej - men der kan godt være lidt korrektion, rente osv

Den der har indberettet - eller du selv, er eneste der kan vide hvorfor holding får denne, andet end gæt på gal selvangivelse og indbetaling af aconto/skat

Der er ikke skat i både drift og så i sambeskattet holding har du ret i . Brug tiden til at logge oå skattekonto for de to drift hver for sig og se om der skulle være indbetalt der ved fejl, men omvendt, burde det så også være dukket op da det sket hvis ikke der står en stor udbetalingsgrænse på deres skattekonti

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Nov 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar. Jeg tager den med revisoren i morgen.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Svend Olesen:
Tak for svar. Jeg tager den med revisoren i morgen.

se evt min tilføjelse fra første - at du jo kan checke skattekonto i de to drift og se hvad der er indbetalt der og hvad der skulle være indbetalt: Det burde være dukket op, men hvis du har valgt en høj udbetalingsgrænse så kan pengene jo stå der og smile til dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)