Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amerikansk arbejdsgiver?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er blevet tilbudt muligheden for at arbejde for et amerikansk firma som softwareudvikler. Jeg vil arbejde 100% remote fra Danmark.
Jeg har læst lidt på SKATs hjemmeside, og så vidt jeg kan se så skal jeg oprette en enkeltsmandsvirksomhed, da de ikke ville betragte det som ansættelse? Men der kommer jeg netop i tvivl om noget, da at det amerikanske firma klassificerer mig som en contractor, og tilbuder mig betalt ferie/sygedage + betaler for mit arbejdsudstyr efter behov. Jeg er desuden ikke timelønnet, har blot en fast månedlig løn hvor der forventes at der arbejdes 40 timer i ugen. Det ligner i mit hoved mere almene ansættelsesforhold fra et dansk perspektiv, i modsætning til det at være selvstændig konsulent.

Jeg antager dog at SKAT er fuldkommen ligeglad med det, og stadig ser det som noget som kræver min egen virksomhed?

Og hvis det er tilfældet, så er jeg også i tvivl om at jeg skal betale MOMS af min løn? Jeg kan læse mig frem til at det kan afhænge af præcis hvad du sælger, men jeg er stadig i tvivl.
Jeg tilbyder udelukkende services og ikke nogen form for produkter, da mit arbejde vil gå ud på at vedligeholde og udvikle nyt funktionalitet i deres IT system.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret i de lyder til at tilbde ansættelse men det kan de ikke med ferie og alt det, uden dansk firma, men derfor må de jo gerne overholde de danske regler, som de så bare nok ikke kender

Jeg ville høre http://www.skattekonsulenterne.dk/ Bent Zimmermann, hils fra mig - om du kan undgå CVR for normalt burde USA som kunne betale honorar til udlænding (dig) og du så bare selv skal indberette, så det lyder galt, hvis du reelt er ansat, at du skal momsregistreres 

Ved ikke om USA tvinges til at oprette anden udenlandsk virksomkhed her i landet eller om de reelt kan betale dig og du selv helt står for skatten (som du også gør med CVR og reelt samme skat)

Du skal enten den vej eller håbe nogen her inde tør være skråsikre ELLER til et af det gode revisionshuse der kan den slags formentlig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)