Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af EU/3. landskøb med moms

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bemærket at vore eksterne bogholderer bogfører momsfrit køb i EU og køb med moms i EU på samme vis

IV25 kode i e-conomic

Det kan umuligt være den rigtige måde at hotelophold, indkøb under rejser, små ebay/amazon leverandører som kun sælger inklusive sales tax opgøres på samme måde. Når det er 6 Euro er det ikke så betydeligt men når de er 2000€ tæller det noget.

Kan det være rigtigt at e-conomic ikke kan finde ud af at vi veksler 268,34Euro fra EUR konto og får 2000kr på DKK konto og at det skal bogføres over en valutakursdifference konto fordi e-conomic insisterer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

eu moms er til de regninger man får med tydelig angivelse af reverse charge = uden moms fordi man er momsregistreret og ikke til noget andet EU køb med moms

EU køb med moms som hotel mm har man ikke momsfradrag for og reelt ikke heller udgiftsfradrag for, med mindre det er under 50 Euro for perioden per land - og over SKAL man søge det refunderet via Skat - ellers er det som en udgift uden skattefradrag

Det du køber fra ebay/amazon og betaler moms på fra EU må der slet ikke trækkes moms fra - heller ikke som udgift, Momsen skal lægges til resultat til skat, da du SKAL kræve reverse charge og vælger du at købe fra nogen der ikke vil fakturere sådan, så er det en udgift du selv vælger at tage og alt den moms skal lægges til jeres resultat til skat

Der må ikke bruges konto for EU moms til de køb man har betalt moms på

Dit spørgsmål om valutakursdiff kan jeg ikke besvare ud fra din beskrivelse - men hvis I har en valutakonto, så er det klart der opstår en diff ved veksling

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)