Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsrapport og aktier HJÆÆÆÆLP

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hei.
Håber virkeligt at nogen kan hjælpe her. Tror det er et ret simpelt spm, for den rette med den rette viden.

Jeg har et gammelt holdingselskab (ingen revisorpligt), hvori den eneste aktivitet er at det ejer nogle aktier.
-Ingen varelagre, ingen løn etc etc

Jeg har tidligere haft revisor på, men han er stoppet, så nu er jeg lidt på herrens mark.

Der er underskud samlet sammen fra tidligere, som jeg tager med fremad år for år (for at kunne trække skat fra, når der kommer lidt overskud igen).
Aktierne har i det sidste år givet underskud, så det skal jeg have indberettet korrekt nu, så det samlede underskud bliver rigtigt (gammelt + nyt).

Er der en venlig sjæl derude der kan hjælpe mig med at få det rigtigt registreret ift SKAT?

Håber på et lille julemirakel.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle revisorer du går til kan lave det mirakel og der er jo godt tid formentlig

Husk det er lagerskat du skal udregne for tab/gevinst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan dirigere dig til en fornuftig revisor der kan hjælpe dig igennem hvis du skriver en privat besked til mig her på Amino. Overordnet skal der laves dagsværdiregulering (lagerbeskatning) som John nævner. Denne dagsværdiregulering skal også med i en note i årsrapporten. Man skal også have opgjort indeholdte udbytteskatter i Danmark og udlandet og beregnet credit-lempelse på de udenlandske udbytter.

Oplysningen om den skattepligtige indkomst på selvangivelsen/oplysningsskemaet er sådan set den nemmeste del af processen.

Som direktør for Multi-Regnskab vil jeg da lige nævne www.multiregnskab.dk der (foruden så meget andet) netop kan håndtere aktier, lave vejledende skatteberegninger og hjælpe til en hurtigt opstillet årsrapport. Inden udgangen af 2024 vil du grundet ny lovgivning alligevel skulle benytte et godkendt bogføringssystem.

Tilmeldt 6. Dec 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hei Steffen.
Tak for dit konstruktive svar.
PB sendt
Mvh Torsten
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)