Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg er PBa studerende og i forbindelse med mit afsluttede projekt sidder jeg med en problemejer som gerne vil have afsøgt om et holdingselskab kunne være en mulighed for ham. Og håbet måske i kunne hjælpe mig lidt da det har været meget svært at finde noget viden omkring det.
Problemejer har et aktieselskab i udlandet som han ønsker at afvikle og i den forbindelse overvejer han at oprettet et holdingselskab han kan flyttet udbyttet over i, så han på sigt kan få sit udbyttet med til Danmark så han kan startet et nyt projekt op i Danmark . 
Kan læse mig frem til at hvis han gør det skal han kun svare 22 % i skat når han flytter udbyttet over. Men hvordan kan man bedst muligt få penge ud igen uden at skulle svarede top skat af det beløb der lægger over de 61.000 kr. (2024) som han overfører til sig selv på en lav skattesats?
Er der mulighed for at holdingselskab kan låne problemejer penge i form af noget lånebaseret crowdfunding f.eks.  eller er der andre muligheder for at problemejer kan trække penge ud af holdselskabet uden at blive beskatte for hårdt?
Håber meget i vil og kan hjælpe mig.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noget for en rutineret revisor. Han kan slet ikke bare stifte holding og så "flytte" det udenlandske ind. Det vil kunne gå helt galt skattemæssigt

Han skal ud i anpartsombytning mm og i så fald - når det er færdigt - kan udbytte komme op uden selskabsskat - men alt det andet - er noget der kræver en godkendt revisor og samme altså med selv indgangen i et nyt holding https://johnhannover.blogspot.com/2019/01/holding-efter-drift-er-etableret.html 

Holding må gerne låne penge hvis det kan . men han kan ikke selv få penge ud uden udbytteskat som minimum . ikke som i IKKE

Hans udenlandske indtægter er forhåbentlig korrekt skatteangivet hvis selskabet har været drevet fra Danmark

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)