Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til oprettelse af holding samt drift med en partner

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står i den situation og skal oprette et ApS med min partner, lad os kalde ham Hans. 

Hans har et holding selskab i forvejen. 
Jeg har intet holding selskab, men ønsker et. 

Vi ønsker at oprette et ApS hvor vi ejer 50 % hver og begge skyder 30k ind hver, samtidig med at jeg gerne vil gøre det med rullende kapital fra mit nyoprettede holding. 

Mit spørgsmål er: 

Kan jeg godt oprette et holding, indskyde 40.000 som er kravet, for derefter at lade 30.000 af dem rulle videre ind i det nye ApS som jeg har sammen med Hans. 


Bonus spørgsmål: Hvad er ellers den smarteste måde at gøre dette på, hvis ikke jeg ønsker at slippe 40.000 for et holding og 30.000 som jeg skal smide i det nye ApS



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fallenwarrior:
Kan jeg godt oprette et holding, indskyde 40.000 som er kravet, for derefter at lade 30.000 af dem rulle videre ind i det nye ApS som jeg har sammen med Hans. 

JA 
Når dit selskab er stiftet, så kan det, sammen med Hans holding Stick out tongue stifte et datterselskab, ved hver at skyde 30t kapital ind (rulle)

Fallenwarrior:
Hvad er ellers den smarteste måde at gøre dette på, hvis ikke jeg ønsker at slippe 40.000 for et holding og 30.000 som jeg skal smide i det nye ApS
det ved jeg ikke om jeg forstår, men det er vel ikke aktuelt, når svaret var at du kunne stifte med 60 t og det var alt

Du kan på ingen måde stifte et selskab med mindre end 40 t beskattede penge . som du så får uden skat når du sælger eller lukker. I dit fald er det så 60 t beskattede penge for at få et holding der ejer 50% af et drift med 60 t i alt

Det vigtigste er ikke penge og teknik her, det er EJERAFTALE IVÆRKSÆTTER - Blog for dig der vil være selvstændig: ApS eller IVS og I/S ejer aftale (johnhannover.blogspot.com) - Uden en juridisk bindende ejeraftale - og lav den ikke bare selv - så kan I lige så godt stå til søs på en armeret sømine

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)