Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

14-årige vil dropshipping webshop.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino



Jeg er en 14-årig folkeskoleelev der er i gang med min 8. klasse. Jeg har tit tænkt på at starte min egen virksomhed, da jeg har tiden nu. Jeg har gået at tænkt på at kaste mig ud i dropshipping på Shopyfi, da jeg ikke skal have mit eget lager osv. jeg har styr på hvordan jeg opbygger selve webshoppen, men jeg ved ikke om det er muligt for mig i min alder at dropshippe. hvis ikke er der noget andet jeg kan gøre?

Jeg har fundet en leverandør, der hedder Zendrop. Zendrop er beregnet til dropshippere, og jeg har kun hørt positive ting om dem. De køber deres varer fra Kina og leverer fra USA, så uden for EU. Er det et problem? Skal dropshipping virksomheden have et CVR-nummer og hvad med told, hvis min leverandør ikke er i EU? Jeg læste også på google at min, virksomhed ikke behøvet at være moms registret hvis den ikke tjener over 50.000kr om året, er det rigtig?

Håber I kan hjælpe.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må slet ikke optræde som virksomhed uden at være 18, uanset CVR og du skal have dine forældre til at tage ansvar for gæld, kunder og skat helt enkelt. Du må ikke indgå bindende aftaler med nogen og får derfor heller ikke normalt leverandører og slet ikke betalingsløsninger tilknyttet - uden en af dine forældre eller anden over 18 tager ansvaret og har CVR

Det duer ikke med dropship fra uden for EU, da dine kunder så ved ankomsten skal betale både told og moms og gebyr og ofte lader varen gå retur. Du skal i alle fald regne med 40% returvarer.

Det er korrekt at momsregistrering først er fra du ved du kan ramme 50 t inden for 12 mdr. Gør du så det, får du moms og bod for alt inden, så senest ved 4000 kr salg per måned bør du registrere moms (dine forældre)

Når du er 15 kan du søge dispensation, men det gives normalt ikke til dropshipping som familieretshuset nok mener, påfører forældrene en større risiko end man vil give lov til
Kan du få en af dem til at stifte CVR og tage ansvaret, så er du kørende, men det er ikke en let forretning - langt flest lukker ret hurtigt med tab. Din bank vil også kræve erhvervskonto for at lade penge gå ind og ud, og let koste 3-5000 kr per år

Generelt om dropshipping  http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)