Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig VSO?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 24
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Et lille spørgsmål fra en fattig studerende. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som jeg godt kunne tænke mig at “konvertere” til et ApS for at skabe noget tryghed ift. forskellige forpligtigelser.

Der er lige akkurat nok overskud i min EMV til egenkapitalen til et ApS - hvis vi ser bort fra skat. Derfor kunne jeg nok godt tænke mig at gøre brug af VSO. Men da det kun er på deltid og økonomien pt. er lidt stram vil jeg høre hvad jeres erfaringer siger: hvor billigt kan det gøres? Ender det med at min skattebesparelse ender med at blive spist af revisoromkostninger?

På forhånd tak og hav en skøn dag!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå til revisor. Du kan ikke bruge VSO og kun betale 22% aconto og så bruge pengene til at stifte ApS, for de er jo ikke dine før du har dem med i alm overskud til fuld skat. Du skal ikke bruge VSO uden en erfaren VSO bogholder/revisor,

Du kan kun stifte ApS med fuldt beskattede penge. Du kan risikere skat af goodwill og aktiver hvis du bare stifter ApS og ikke omdanner skattefrit, og det kan være rigtigt dyrt når skat ansætter goodwill. Gå til revisor, få beregnet om du skal have skattefri eller skattepligtig omdannelse, og lad ikke 40.000 kr, som er ret små penge når du skal drive et ApS som jo også kan være lidt dyrere end din EMV - ex lovpligtig certificeret bogføringsprogram og lovpligtig arbejdsskadeforsikring uanset løn og oms - off årsrapport, selskabsselvangivelse, skema for kontrollerede transaktioner osv  du måske skal have hjælp til koster i sig sær

her skattefri eller skattepligtig omdannelse https://johnhannover.blogspot.com/2018/07/skattefri-eller-skattepligtig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jan 24
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Tusind tak for svaret. Jeg er helt enig i, at jeg skal snakke med en revisor om det.

Det jeg er lidt i tvivl om er, om hvor vi ligger henne økonomisk ift. sådan et arrangement. :)
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)