Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direktørfratrædelse - hvornår gælder den?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 12
Indlæg ialt: 14
Fra  BornholmerWeb Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er fratrådt som direktør i et APS firma, og der er indsat en anden person. Er jeg juridisk set stadig ansvarshavende direktør indtil det er 'slået igennem' hos erhvervsstyrelsen?

Jeg spørger fordi jeg stadig modtager en den digital post for/til firmaet.

JoMo

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

når du er udskiftet i styrelsen og ikke står som adm dir så kan du også se under historik hvilken dag du var fratrådt. Digital post kan du modtage fordi du står som modtager af digital post hos dem, det er jo noget I afgør - og selskabet skal jo gerne også have fjernet dine rettigheder i mitID og medarbejdersignatur og have en anden som modtager af digital post og med indgang til eboks
Du ansvarer så for handlingerne under din tid alene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jul 12
Indlæg ialt: 14
Fra  BornholmerWeb Skrevet kl. 06:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

Men 'problemet' er, at jeg stadig står som direktør hos erhvervsstyrelsen - de er ind imellem noget langsomme. Er jeg så juridisk set stadig ansvarlig, selv om jeg i praksis er fratrådt?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

JoMo:
Men 'problemet' er, at jeg stadig står som direktør hos erhvervsstyrelsen

Har du selv foretaget ændringen?

Eller skulle andre foretage denne?

Tilmeldt 10. Jul 12
Indlæg ialt: 14
Fra  BornholmerWeb Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg selv. Kan det være noget med uklare ejerforhold der 'bremser' erhvervsstyrelsen?

Ny direktør og ny ejer blev vedtaget ved en generalforsamling sidst i december.

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis sagen er udtaget til manual kontrol, kan det tage et par uger før ændringen slår igennem. Hvis du har ventet siden december, bør du kontakte Erhvervsstyrelsen og høre om der er sket en fejl. Er du sikker på du fik indberettet ændringen korrekt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

JoMo:

Tak John

Men 'problemet' er, at jeg stadig står som direktør hos erhvervsstyrelsen - de er ind imellem noget langsomme. Er jeg så juridisk set stadig ansvarlig, selv om jeg i praksis er fratrådt?

ja med mindre du kan påvise en fejl i erhvervsstyrelsen men det tvivler jeg meget på. Jeg har aldrig hørt om så lang tid som December til nu får den slår igennem, så jeg tror ikke din afmelding er gået igennem korrekt
Tal med erhvervsstyrelsen

Er der en anden direktør, for ellers går det jo til tvangsopløsning, og I så fald mener jeg styrelsen skriver til selskabet og beder dem bekræfte det ikke er en fejl, og så kan det jo tage lidt længere
Jeg ville udgå fra du er ansvarlig stadigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JoMo:

Det har jeg selv. Kan det være noget med uklare ejerforhold der 'bremser' erhvervsstyrelsen?

Ny direktør og ny ejer blev vedtaget ved en generalforsamling sidst i december.

Så har du også set det i ændringen. Tog du dumpscreeen?

Blev ny direktør og ejer indsat samtidig?

Ellers kan det være på vej til tvangsopløsning!

Tilmeldt 10. Jul 12
Indlæg ialt: 14
Fra  BornholmerWeb Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet var, om jeg rent juridisk er 'ansvarlig direktør', når jeg jo er fratrådt per generalforsamlings referat.

Horton har måske sendt noget forkert ind til erhvervsstyrelsen, men det er en anden sag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

JoMo:

Spørgsmålet var, om jeg rent juridisk er 'ansvarlig direktør', når jeg jo er fratrådt per generalforsamlings referat.

Horton har måske sendt noget forkert ind til erhvervsstyrelsen, men det er en anden sag.

Det er klart, at selskabet er ansvarligt i første omg så længe det eksisterer, så problemet er jo kun, hvis der er handlet groft uforsvarligt, og det personlig hæftelse overgår til ledelse osv men ansvarlig, det er du i værste fald hvis du står som direktør i erhvervsstyrelsen.

Det betyder at eksterne jo altid kan gå efter dig i en slutfase. OM du så kan gå efter selskabet og hævde de har fejlen og dermed kræve erstatning fra selskabet bagefter, er en anden sag men jo nytteløst sikkert, hvis det er gået konkurs.

Du er ansvarlig så længe du står der og er også selv ansvarlig for at se til du er fjernet korrekt og ikke som her bare gå, hvad der vel er flere måneder, uden at få det helt 100% klart

Det er klart, at selskabet er ansvarligt i første omg så længe det eksisterer, så problemet er jo kun, hvis der er handlet groft uforsvarligt, og det personlig hæftelse overgår til ledelse osv - ellers hæfter selskabet jo, så længe der ikke er svig eller grov uforsvarlighed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)