Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min ejendom eller?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde, der har bedt mig lave deres logo på beklædning. Jeg har ikke selv programmet eller tiden til at lave det, så det bliver sendt til underleverandør.

Underleverandør udarbejder logo og laver de første ordre. Der fremsendes en faktura med betaling for udarbejdelse af logo samt for arbejdet med montering af logo på diverse beklædning.

Vi laver noget for hinanden. Jeg leverer beklædning til underleverandøren også noget der ikke skal logo på og sender direkte med underleverandørens informationer på pakkerne. Det er gået fint indtil nu. Vi blev enige om at vi ikke fortalte noget nogen steder, for diskretion er jo en æressag.

Nu er min underleverandør begyndt at fortælle, min nævnte kundes medarbejder, der bor i samme by, at jeg får produceret ting der.

Jeg overvejrer at ophæve samarbejdet, da jeg har fundet en anden, der kan holde mund.

Kan huske for flere år siden, jeg hjalp i et firma. Der skulle laves noget i plaststøbning. Plastfirmaet spurgte om betaling for matricerne. Det firma jeg hjalp havde ikke 450.000,00 til matricer, så plastfirmaet lagde en %-del oveni hvert emne. Da firmaet gik konkurs ville kurator have matricerne, men plastfirmaet havde ikke sendt en faktura med teksten matricer, så den blev der lagt låg på igen.

Mit spørgsmål er:

1. Er logo, der er betalt for rentegning af mit? Hvis ja.

2. Skal det til not allowed?

Tak på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

1. Er logo, der er betalt for rentegning af mit? Hvis ja.

2. Skal det til not allowed?

1 afhænger helt af aftalen - det kunne være alt fra den der lavede det logo (rentegning ændrer jo ikke som sådan) eller rentegneren faktisk - eller din virksomhed, men afhænger af alle omstændigheder

2 ja der kan du da få en vurdering vil jeg mene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar.

Cookie - John Hannover:
1 afhænger helt af aftalen - det kunne være alt fra den der lavede det logo (rentegning ændrer jo ikke som sådan) eller rentegneren faktisk - eller din virksomhed, men afhænger af alle omstændigheder.

Det originale logo tilhører jo min kunde. Men for at få det på beklædning fandt jeg underleverandøren, der fandt fond, farver mv. og jeg betalte ved første faktura. Og for montering på beklædning.

2 ja der kan du da få en vurdering vil jeg mene

Vil jeg gøre.

Og jeg kunne aldrig finde på at kontakte min underleverandørs kunder, som jeg har sendt varer til, direkte, så de kan spare xx%.

Jeg skal nok give resultat.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)